Despre PR
Comment 1

30%

Dan Vladea“Scriam la jumatatea anului trecut un comunicat de presă despre creşterea realizată de firma noastră şi estimam o creştere de 30% a cifrei de afaceri pentru întregul an (aşa a şi ieşit). Dupa 2 luni, un client trebuia să răspundă întrebărilor unui ziarist şi i-am sugerat să spună că estimează o creştere tot de 30% pentru anul următor. Am indicat suma în mod oarecum spontan (chiar dacă cunoşteam perfect evoluţia lui financiară) şi ulterior am început să mă întreb de ce am ales exact acest număr.

Din punct de vedere al unui business într-o ţară stabilă, o creştere de 5-10 procente este un lucru îmbucurător şi chiar atrăgător. Creşteri de peste 10% generează vizitele mai puţin plăcute ale Fiscului.

În ţara noastră creşterile sunt situate pe alte paliere pentru că am pornit de la zero. Aşa că numere cu doi şi uneori chiar trei digiţi nu sunt un lucru dubios. Mergând pe firul numerologiei am constatat că la noi creşteri de 10-20% nu sunt deloc interesante. Nici măcar pentru afaceri de milioane de euro. Pe de altă parte sume de peste 40% parcă încep să fie strigătoare la finanţe. Şi aşa iese din umbră binecuvântatul 30% – apa plată a estimărilor. Nici prea-prea, nici foarte-foarte. Imediat ce am ajuns la concluzia asta au început parcă din senin să apară comunicate şi estimări toate cu 30%. Cel mai haios a fost când am citit un alt articol (spre sfârşitul anului) în care un coleg de breaslă estima o creştere a afacerii lui de PR în 2008 cu imbatabilul 30%….

Din punct de vedere al comunicării sunt de acord că suma e plauzibilă şi atractivă temperat pentru o creştere sănătoasă a business-ului. Şi nu implică eventuale solicitări de explicaţii ulterioare. Dacă o depăşeşte se face de-un comunicat. Ce ne facem însă când clientul nu atinge suma? Corect ar fi să identificăm cauzele micimii creşterii şi să le explicăm publicului (relocarea business-ului, fluctuaţia cursului valutar, etc.). Pentru că nimic nu este mai neplăcut în mediul de afaceri decât un lăudăros prins cu exageratu’.

Drept urmare mi-am făcut calculele pentru acest an. Voi merge cu o creştere de 80%.

Dan Vladea
Managing Partner
D’Avantage Consul

1 comentariu

  1. ANdre says

    chiar asta m-a intrigat si pe mine. un comunicat e un instrument de PR corect?
    asadar, la o adica intr-un comunicat facem o presupunere? hai ca asta e chiar amuzant. desi, sunt convinsa ca in realitate e chiar posibil de intalnit situatia

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s