Despre PR, Marketing
Lasă un comentariu

Care sunt tendințele anului 2016?

Anul 2015 se apropie de final, iar pentru a ne forma o imagine de ansambu a ceea ce reprezintă industria de comunicare în România, am realizat o retroperspectivă a acestui an. Atât relațiile publice, publicitatea cât și marketingul sunt foarte esențiale pentru ca o firmă să funcționeze și să se ridice la nivelul așteptărilor publicului. Știm că domeniul relațiilor publice în România nu este foarte extins și foarte cunoscut, însă, piața românească în anul 2015 a fost marcată de o creștere considerabilă, spre deosebire de anii anteriori. Anul acesta a fost vorba despre stabilitate și despre productivitate.

Problema principală cu care agențiile de comunicare se confruntă este schimbarea fundamentală a pieței. Acest lucru se datorează faptului că majoritatea clienților nu au timp să se întâlnească cu agențiile pentru a putea colabora, iar din această cauză pot apărea probleme de comunicare, iar implicit va scădea eficiența serviciilor. Statisticile arată că 68 % dintre clienți doresc să implementeze un departament de comunicare și publicitate separat. În acest caz, agențiile trebuie să își schimbe atitudinea, să se plieze mai mult nevoilor clienților.

Anul 2016 va fi la fel ca și anul prezent, un an în creștere, iar pentru comunicatori va deveni un an al erei digitale, deoarece pe canalele media online se comunică cel mai mult, iar informația poate fi transmisă într-un mod cât mai ușor unui număr mare de persoane.

În România, TV era cel mai vizionat ecran, fiind urmat de calculator, iar în cele din urmă de telefonul mobil. În ultimul timp, ecranul telefonului mobil a devenit cea mai importantă sursă de informare, astfel încât agențiile decid să își îndrepte atenția și asupra acestui mijloc, deorece trebuie să fie  în rând cu preferințele consumatorilor. Avantajul acestui aparat, respectiv al telefonului mobil este reprezentat de faptul că pe lângă clasicele întrebuințări ale acestuia, el poate fi personalizat, mai exact poți crea prezentări, stoca date, transmite informații, iar designul lui îți permite să îl ai mereu la îndemână.

În concluzie, în anul următor se dorește o evoluție în ceea ce privește modul de comunicare, astfel încât universul media este caracterizat, în principal de dinamism, interacțiune și schimbare. Un lucru foarte important care trebuie perfecționat este reprezentat de calitatea informațiilor. Publicul nu mai caută cantitate, ci calitatea unor servicii, lucru ce poate fi destul de greu de îndeplinit.

JobSearch

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s