Fotografie, General, Imaginatie
Lasă un comentariu

Guerilla marketing

Publicitatea este folosită cu scopul de a promova un produs/serviciu în schimbul unui beneficiu. De asemenea, ea poate fi folosită și de către ONG-uri, tocmai pentru a aduce la cunoștința publicului problemele cu care societatea se confruntă. Prin acest mod se dorește transmiterea unui mesaj pentru a schimba în bine percepția umană.

Pentru ca un produs sau serviciu să fie perceput într-un mod neconvențional și pentru a rămâne în mintea consumatorului, majoritatea companiilor apelează la guerilla marketing. Aceasta reprezintă strategia prin care se dorește implicarea în mod direct a publicului, să stabilească o interacțiune cu acesta și să îl manipuleze la nivel emoțional.

Statele Unite ale Americii știu cel mai bine cum să folosească acest tip de publicitate, însă pentru a ieși din tipare vom face o comparație între modul cum este folosită publicitatea în Asia sau America de Sud. Cum se adresează aceste campanii publicului țintă? Care au fost rezultatele? Aceste campanii ar putea fi folosite și în România?

Dacă ar fi să ne raportăm la Asia, „Lowe China” a creat o campanie care se adresează șoferilor. Mai exact, vor să le reamintească acestora faptul că semnele de circulație au un motiv anume și nu trebuie neglijate. Campania celor de la Lowe China a câștigat în anul 2014 premiul de aur la Cannes Lions International Festival, la secția creativitate. Pentru expunerea offline au creat o serie de afișe care conțin aceeași idee, însă decorul este schimbat. 226279_ce8f772bcda340c29f07c271a7c8dbcb

A doua campanie are ca temă principală problema poluării aerului. Aceasta are loc în Hong Kong și are ca grup țintă tot șoferii. Ideea pe care au avut-o cei de la „JWT” este originală și emoționează publicul, deoarece odată ce au băut din paharul prezentat în afiș, vor avea impresia că inhalează emisiile toxice de la autoturisme.  De asemenea, sloganul lor este unul reprezentativ :„Poluarea este mai aproape decât crezi.”6588e19c4bd6c0602fae34be3fb7b5df

Următoarea oprire este America de Sud, mai exact Brazilia. Cei de la Bahia au realizat o companie destinată șoferilor. Ideea este simplă și concisă. Vor să evite nenumăratele accidente de mașină ce se petrec din cauză faptului că aceștia folosesc telefonul mobil atunci când conduc.                                                                              51c29a63765c2-530x694

Ca să trecem din registrul accidentelor de mașini, vă propunem o idee mai originală. În Rio de Janeiro, cei de la Sprite au realizat o campanie de guerilla marketing care a avut foarte mare succes, tocmai datorită faptului că a venit cu ceva nou. În următorul videoclip veți putea urmări cum s-au folosit de imaginea brandului și cum a răspuns publicul unei astfel de idei. bb

Dacă ar fi să facem o evaluare a campaniilor prezentate, putem identifica problema cu care se confruntă cel mai des societatea. Șoferilor le sunt adresate o mare parte dintre campanii tocmai datorită faptului că reprezintă un pericol pentru societate. Acest tip de campanie ar putea fi abordat în mai multe țări și ar putea avea un efect pe termen lung. În ceea ce privește campania celor de la Sprite, chiar dacă este originală, ar putea avea efect pe termen scurt. De asemenea, am observat faptul că toate aceste campanii, chiar dacă sunt realizate pe continente diferite, nu sunt neconvenționale sau specifice zonei de unde provin, astfel acest tip de campanie ar putea fi realizat chiar și în Europa, respectiv România

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s