Business, Despre PR, Economic, General, Imaginatie, Management
Comment 1

Cinci agentii de PR de care e bine sa te fereşti

  Domeniul PR-ului este amplu şi complex. Sute de actori îşi caută încă identitatea aici şi faptul că editează şi un comunicat de presă pe an, alături de vânzarea de radio-presă scrisă, sau tipărirea de cărţi de vizită, le dă voie să-şi adauge la rubrica de servicii, atractivul PR. Dacă sunteţi în căutarea unei agenţii reale de PR ar fi bine să evitaţi:

1. Agenţia „Clientul are întotdeauna dreptate”. Mai bine vă angajaţi 10 secretare. Nu aveţi nevoie de cineva care să va spună cât de grozav/frumos/deştept/inteligent sunteţi, şi cât de bine vă pricepeţi la comunicare. Expertiza PR înseamnă  identificarea punctelor forte şi comunicarea acestora, însă implică şi analiza slăbiciunilor, respectiv realizarea unui plan de comunicare de criză. Cei care vă dau mereu dreptate vă vor lăsa singuri la contactul cu betonul…

2. Agenţia „Balonul de PR”. Cuvinte engliziste, termeni tehnici, ca să nu zicem SF… „Noi le ştim pe toate, suntem atât de deştepţi la noi în agenţie încât nici nu mai scriem e-mailuri. Facem direct brief cu customerul şi brunch-meeting cu project-developerii, iar senior-consultant-ţii marketează un sondaj online pentru un pitch….” Principalul job al PR-iştilor este să comunice pentru Dumneavoastră. Cu publicul Dumneavoastră. Să vă înţeleagă business-ul şi să-l „vorbească” pe limba celor cu care interacţionaţi.

3. Agenţia „Litera mică dărâmă comunicatul mare”. Autocorrect-ul laptop-ului, sau viteza de scriere sunt cauzele unor gafe de neiertat în faţa unor consumatori sau jurnalişti. Există metode de verificare a textului, însă există agenţii unde gramatica e doar un cuvânt de pe o carte cu visiniu aflată pe raftul din spate. Toţi mai greşim, dar unii-unele o zdrelesc rău…

4. Agenţia „What…? ” Atitudinea în meseria asta face foarte mult. Nu toţi jurnaliştii trebuie să reacţioneze la fel. Unii au întrebări suplimentare, pe alţii îi interesează pur şi simplu altceva. Întrebările şi răspunsurile tip stuardesa de la British pensionată n-au ce căuta în vocabularul unui PR-ist.

5. Agenţia „Te bag pe prima pagină”. Niciun PR-ist de bun simţ nu promite aşa ceva unui client. Sigur că toţi facem eforturi pentru a-i avea pe prima pagină pe clienţii nostri. Contextul, clientul, noutatea, evenimentul, ziua şi multe altele sunt factori care influenţează apariţia informaţiilor in mass-media. Iar „bagarea” plătită se numeşte altcumva.

Sigur mai sunt câteva agenţii pe care le-am uitat în lista asta. PR-ul, dincolo de cunoştinţe temeinice de comunicare (a se înţelege cel puţin facultate), implică cel puţin competenţe în marketing, economie, politică, jurnalism şi management, respectiv cultură generală solidă. Mulţi sunt cei care vin, puţini sunt cei care rămân.

1 comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s