Fără categorie
Lasă un comentariu

QR Code – Inovatie si comunicare intr-un cod de bare

            Intr-una din zilele trecute, uitandu-ma pe geam in timp ce mergeam cu troleul, mi-a atras atentia ceva. Era un afis mare, lipit pe geamul unei cladiri, iar pe el scria cu un fond de mari dimensiuni: „In curand!”. Trebuie sa recunosc, acel afis si-a indeplinit scopul, am devenit curioasa. De vina nu a fost doar sintagma de mai sus, ci mai ales imaginea care se afla sub aceasta si care acoperea trei sferturi din afis. Era un QR Code imens. Am inceput sa imi pun intrebari. Ce avea sa se intample sau sa se deschida in curand? Din cate am vazut eu prin geamul prafuit al troleului, referitor la identitatea celui care „avea sa ne dezvaluie ceva”, am putut identifica doar numele acestuia, pe care sincera sa fiu nu l-am retinut. Totusi, efectul teasingului se manifesta asupra mea, pacat ca troleul o luase deja din loc, altfel sigur scanam acel cod sa vad ce se ascunde in spatele unui afis atat de neobisnuit, sarac in continut dar totusi bogat, care te indeamna la actiune.  

            Ce este un QR code? Un Quick Response Code este un cod de bare alb negru sau in diverse culori, dupa preferinta, de forma patrata, care poate fi scanat prin intermediul dispozitivelor de tip smartphone. De asemenea, este necesar sa aveti instalata pe telefonul mobil una dintre sutele de aplicatii QR Reader.

            Ce se afla dincolo de acest cod? QR Code-ul este un instrument de comunicare new media prin a carui scanare se face o trece din planul real in cel virtual, online. Linkul care se afla in spatele unui astfel de cod va trimite pe o pagina web unde sunteti intampinati cu informatii despre o persoana, serviciu, produs, campanie etc.

            Unde sunt plasate aceste coduri? Am fost uimita sa vad coduri QR pe produse precum lenjerie intima si produse alimentare, insa trebuie sa recunoastem ca scopul acestora este de a promova si a comunica, astfel, de ce nu pot fi aplicate tuturor produselor si serviciilor? In ziua de azi practica atasarii unui QR Code produsului sau materialului de promovare este ceva uzual, urmand ca in viitor majoritatea categoriilor de produse si servicii sa aiba asociat un QR Code.

            Cum pot face un QR Code? In urma unui search pe internet puteti gasi numeroase programe care pot fi descarcate, dar si aplicatii online care genereaza aceste coduri. Tot ce trebuie sa faceti este sa selectati marimea imaginii, culoarea simbolurilor care alcatuiesc codul si sa inscrieti linkul catre pagina la care doriti sa fie trimisi cei care vor scana codul.

            Vor putea inlocui codurile QR textul? Deja au facut-o. In exemplul pe care l-am dat mai sus, un astfel de cod a inlocuit, cu succes, corpul de text care ar fi incarcat mesajul ce se dorea a fi transmis, iar efectul de teasing ar fi fost semnificativ diminuat sau chiar anihilat. Probabil ca in viitor ne vom intalni cu tot mai putin text si tot mai multe QR Code-uri. Spre deosebire de un corp de text care nu atrage intotdeauna atentia cititorilor, fie ii plictiseste si ii pierde pe parcurs, printr-un QR Code o companie poate sa ajunga mai usor la un public, care in ziua de azi, este tot mai dornic de comunicare si interactiune in mediul online.

            Ce ne vor aduce in viitor? In viitor codurile QR ar putea deveni “coduri de bare personale” prin intermediul carora vor fi identificate persoanele, fiind imprimate pe cartile de indentitate sau permisele de conducere. Acest tip de cod a fost utilizat cu succes in Romania, codurile QR fiind imprimate pe ecusoanele angajatilor unor mari companii, pentru a fi scanate atat de echipamentele de acces si supraveghere, cat si de catre clientii si colaboratorii organizatiei.

Totusi, tehnologia new media este in continua dezvoltare si plina de surprize, asadar, nu putem stii ce instrument revolutionar de comunicare si promovare ar putea declasa codul Quick Response.

In curand -> QR Code – Creativitate si arta

Andreea Rus
D’Avantage Consult


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s