General
Lasă un comentariu

Lovemarks – The future beyond brands

Decizia de cumpărare tinde să fie din ce în ce mai greu de luat, în ideea în care consumatorul se ghidează după criterii emoționale și nu după cele raționale, cum ne vine să credem. Latura emoțională a branurilor îi face pe consumatori mult mai aproape de acesta, lucru ce duce la ideea conceptului de lovemark.

b2b_lovemarks_cbbe_model-1.ashx_

Conform definiției, termenul lovemark se referă la acele brandurile de care clienții se îndrăgostesc. Publicul se atașează de ele atât la nivel rațional cât și sentimental. Termenul lovemark a fost lansat în anul 2004, de către Kevin Roberts (CEO Worldwide Saatchi & Saatchi). Kevin a încercat să aducă în atenția publicului studii de caz și dovezi care fac referire la conceptul de lovemark. Mai mult decât atât, Kevin dorește să schimbe modul de percepție a brandurilor și susține faptul că acest termen se bazează pe două coordonate principale cum ar fi dragostea și respectul.

Cum poate deveni un brand un lovemark? Răspunsul este cât se poate de simplu. Brandurile trebuie să creeze o legătură strânsă cu consumatorii și să le expună acestora povești. Rolul storytelling-ului este de a ajuta consumatorul să se regăsească achiziționând produsele respective. Mai mult, un brand trebuie să învăluie cu mister publicul pentru a-l atrage și pentru a-i deschide orizontul spre o mare de sentimente. De asemenea, brandul trebuie să aibă capacitatea de a-i face pe consumatori să vorbească despre el prin intermediul celor cinci simțuri. Este important felul cum miroase, cum se simte, ce gust are și cum arată. Această caracteristică este foarte importantă, deoarece simțurile sunt cea mai rapidă cale de a ne trezi emoțiile.

Cu toate acestea, lovemark-ul nu aparține unui producător sau a unei companii, ci oamenilor care îndrăgesc și se atașează de un anumit brand.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s