Despre PR
Lasă un comentariu

Ce face un PR-ist?

Domeniul Relațiilor Publice este relativ nou în România, iar majoritatea dintre noi nu sunt familiarizați cu acest termen și cu ce presupune el mai exact. Mai mult, specialistul PR (Public Relations) este deseori înlocuit cu persoana care lucrează în cadrul departamentului „Relații cu publicul”. Este total greșit. Un specialist PR are o poziție bine conturată în cadrul unei firme și se ocupă de promovarea unei companii sau a unui individ ( online & offline), de crearea/menținerea unei bune imagini a acesteia, de comunicarea în interiorul unei companii și poate rezolva chiar și probleme de marketing.images

Aceste domeniu a devenit cunoscut în România, deoarece majoritatea universităților au inclus acest program în cadrul departamentelor (licență/master). Înainte de a ieși de pe băncile facultății, trebuie să te recomande un portofoliu consistent: internshipuri, voluntariate, proiecte, campanii etc.

Ce cunoștințe ar trebui să aibă un PR?

Un PR trebuie ( it`s a must) să stăpânească foarte bine noțiunile de gramatică, trebuie să aibă abilități de scriitor și să reușească să convingă publicul sau clientul asupra unui lucru. El trebuie să știe ce să comunice, când, cum și unde. De asemenea, trebuie să știe să gestioneze o situație de criză, să păstreze o legătură bună cu media. Nu în ultimul rând, acesta trebuie să aibă un strop de creativitate și să pună pasiune în ceea ce face.

Domenii de activitate

Un specialist PR poate ocupa o funcție în domeniul politic și se va ocupa de imaginea unui actor politic cât și de campaniile electorale ( dacă este cazul ), PR pentru o persoană celebră ( artiști, fotbaliști etc ), PR pentru o companie/instituție, dar și în domeniul jurnalismului. De asemenenea, poate ocupa o funcție în cadrul unei instituții guvernamentale (purtător de cuvânt), a unui ONG, a unei companii care are ca scop principal organizarea de evenimente, CSR (responsabilitate socială corporativă), dar și în cadrul unei agenții de relații publice.

what-is-prAgențiile de PR din România sunt în general full service și se ocupă de relația cu media, PR online, Marketing, copywriting, foundraising, research, training pentru diferite prezentări, event planner sau campanii de CSR, planificare strategică, evaluare.

 

„If you think it`s expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur”- Red Adair

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s