General
Lasă un comentariu

Moș Crăciun și povestea din spatele brandurilor

mos-craciun-babyboom

Ne apropiem cu pași repezi de Crăciun, dar atmosfera acestei sărbători am simțit-o încă din luna noiembrie, datorită brandurilor și a reclamelor care au început să ne emoționeze și să ne sensibilizeze. Odată cu venirea sărbătorilor, oamenii devin mai darnici, mai buni, iar prin această cale brandurile doresc să ne manipuleze, să ajungă ușor la inimile noastre. Reclamele publicitare au un impact puternic asupra noastră în această perioadă, deoarece apelează la diferite emoții care ne sensibilizează ( familia, copilăria ) și prezintă povestea perfectă din preajma sărbătorilor de Crăciun, cum ar fi împodobirea bradului, pregătirea cadourilor pentru cei dragi.

Când ne gândim la sărbătorile de iarnă avem în minte peisajul decorat cu zăpadă, râsetele copiilor care îl așteaptă cu nerăbdare pe Moș Crăciun, cozonacii proaspăt scoși din cuptor, mirosul bradului și masa în familie. Pentru a simți aceste emoții, brandurile au creat diferite povești care ne ajută să ne amintim de valorile morale, pe care deseori le uităm.

Coca-Cola poate fi considerat unul dintre cele mai importante și puternice branduri globale, care a asociat produsele cu perioada sărbătorilor. Din reclamele de la Coca-Cola de Crăciun nu lipsește clasicul Moș Crăciun, urșii polari, familia. Prin spoturile publicitare, brandul comunică diferite emoții și doresc să creeze o poveste. În perioada sărbătorilor, Coca-Cola a creat o strategie de marketing foarte bine pusă la punct, mai exact camionul Coca-Cola care anunță venirea sărbătorilor în marile orașe, diferitele slogane „Sărbătorile vin”, „Savurează fericirea” sau chiar prin intermediul promoțiilor „Împarte o Coca Cola”. În cele din urmă, brandul s-a impus în mintea publicului, astfel încât sticla a devenit nelipstiă de pe masa de sărbători.

Jacobs este un alt brand care dorește să ne transmită emoții cu prilejul sărbătorilor de iarnă. Acest brand ne aduce aminte de reclama cu un băiețel ce îl atrage pe Moș Crăciun cu mirosul cafelei.  Decorul prezentat este în ton cu această sărbătoare, iar prin intermediul valorilor prezentate se promovează implicit produsul.

Orange este un brand de telefonie mobilă care ne duce cu gândul la sărbătorile de iarnă tocmai prin melodiile de fundal și prin poveștile expuse. În fiecare an, Orange realizează spoturi publicitare care ne trezesc emoții și ne induce bucuria de a dărui. Una dintre melodiile folosite într-un spot a fost „It`s Beginning To Look A Lot Like Christmas” și a ilustrat foarte bine povestea expusă.

Tuborg Christmat brew este singurul brand de bere din România care are o strategie de marketing de Crăciun. Strategia acestora a fost să creeze o melodie care va rămâne în mintea consumatorului. Putem spune că a avut succes, deoarece a folosit cuvinte ușoare și o linie melodică ușor de interpretat. Această melodie a fost folosită în toate spoturile publicitare de Crăciun realizate brandul respectiv.

Studiile arată că Moș Crăciun este cel mai important și valoros brand din lume depășind brandurile Apple, Google sau Microsoft. S-a constat faptul că vânzările de produse sau servicii asociate cu Moș Crăciun cresc considerabil.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s