General
Lasă un comentariu

„If you can`t advertise yourself, what hope do you have of advertising anything else?” -David Ogilvy

^7B17A41C13469E3A8924103A048F9D776A5E6B76666DEAE4BC^pimgpsh_fullsize_distr

Obiectivul unei reclame publicitare este de a promova vânzările unui produs/serviciu, de a informa publicul, de a trezi interesul acestuia și nu în ultimul rând de a-l convinge să cumpere produsul/serviciul respectiv. O reclamă contribuie atât la atragerea unor noi clienți cât și la păstrarea celor actuali.

Se poate vorbi despre două tipuri de reclame, respectiv reclama promoțională și cea instituțională. Cea promoțională are ca obiectiv creșterea vânzărilor, prezentarea produsului sau a serviciului, a locului de unde pot fi achiziționate, a avantajele pe care le oferă. Reclama instituțională are un caracter mai subtil, prin intermediul acesteia firma dorește să își promoveze propria imagine.

Pentru ca o reclamă să rămână în mintea consumatorului, aceasta trebuie să fie ușor de recunoscut, să aibă un mesaj atractiv, scurt și să provoace emoție. Mai multe decât atât, producătorii reclamelor publicitare trebuie să știe cum să îmbine muzica, cromatica și textul cu povestea expusă. Este dovedit faptul că o persoană publică atrage publicul, deoarece aceștia doresc să se identifice cu persoana în cauză.

Totodată există mai multe modalități cum poate fi promovată o reclamă publicitară, mai exact prin postarea unei reclame în ziare, la radio, la TV, pe site-urile web, în reviste, pe stradă sau prin intermediul articolelor promoționale, afișe. Avantajul reclamelor stradale este că pot fi amplasate în locuri aglomerate și pot fi observate cu ușurință.

În ideea în care televiziunea nu mai este la fel de apreciată cum ar trebui să fie, marii producători au înregistrat o creștere rapidă pe site-urile web. În acest mediu, costurile sunt reduse, aria de acoperire este din ce în ce mai largă, numărul utilizatorilor de internet este în creștere și nu în ultimul rând există posibilitatea de urmărire a comportamentului vizitatorilor.

În privința realizării reclamelor în România, lucrurile stau destul de…rău. De cele mai multe ori, reclamele românești sunt lipsite de umor, de originalitate, de o poveste bine pusă la punct. Aceste lucruri afectează publicul și în cele din urmă brandul respectiv. Lipsa de creativitate este și rezultatul faptului că avem o piață suprasaturată de produse/reclame ș.m.d. Avantajul acestui lucru îl reprezintă competiția, deoarece fiecare brand vrea să se impună în fața clientului, iar prin acest mod încearcă să aducă un concept nou și original.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s