General
Lasă un comentariu

Rolul femeii în publicitate

^AC97FA19A4C9AB2B7DF04E94C4F2399B16E223392A515DCD98^pimgpsh_fullsize_distr

Femeia este considerată simbolul frumuseții, fiind o ființă gingașă, sensibilă, delicată și în același timp devotată familiei. În reclamele publicitare, reprezentanta sexului frumos este adesea caracterizată în trei ipostaze: gospodină, mamă sau „business women”. În cea mai mare parte, ea se regăsește în primele două ipostaze, aceste caracteristici devenind un stereotip. Încă din cele mai vechi timpuri, femeia era supusă bărbaților, neavând ocazia de a-și exprima punctul de vedere, însă de-a lungul timpului, rolul femeii s-a schimbat, evoluând de la femeia tradiționalistă, ceea care își dedica viața casei și copiilor la femeia modernistă, adică cea care pune realizarea profesională în fața celei personale, cea care reușește să îmbine toate aceste lucruri, rolul profesional cu cel personal și cel casnic.

 Publicitatea creează o lume ireală, în care relația dintre societate și individ nu reprezintă întotdeauna realitatea. Elementul principal prin care un brand se face cunoscut este storytelling-ul. În acest caz, povestea prezentă într-o reclamă rămâne în mintea consumatorului pentru o perioadă lungă de timp.

În prima ipostază, femeia este prezentă în reclamele de la detergenți, mâncare, haine, fiind gospodina desăvârșită, care se preocupă de binele casei și al familiei.  În cea de-a doua ipostază, femeia este prezentată în rolul mamei. Ea apare în reclamele de la nutrienți, suplimente alimentare, produse de îngrijit a celor mici. La polul opus, se află femeia senzuală, de succes și este reprezentată ca fiind independentă. Eleganța și simplitatea este regăsită în diversele reclame de la produsele de îngrijit, parfumuri, bijuterii, ș.m.d. De cele mai multe ori, specialiștii în publicitate apelează la diferite celebrități tocmai pentru că brandurile doresc să aspire la un public aspirațional. Mai exact, brandurile își creează imagine cu ajutorul unor persoane publice, care devin pentru omul de acasă sursă de inspirație și un model de urmat. În acest caz, „Garnier” este reprezentat de Andra, Iulia Vântur este imaginea „Farmec”, iar „Rexona” a ales-o pe Jojo ca imagine. În următorul registru este Andreea Bănică care reprezintă „Aquatic” și Nadia Comăneci care face reclamă la „Rama”. Andra, Iulia și Jojo au grijă de de frumusețea lor, în timp ce Andreea și Nadia sunt focusate pe grija copiilor.garnier-si-andra

De-alungul timpului, s-au făcut mai multe studii privind importanța femeii în reclamele publicitare. S-a ajuns la concluzia că femeile apar mai des ca personaje principale ce ilustrează statutul de gospodină sau părinte, în timp ce ipostaza de femeie de succes are un număr redus de apariții.

Pentru a întări ideea de mai sus, brandurile naționale cât și cele internaționale au creat o poveste prin sloganurile lor și se raportează la personajul principal, respectiv femeia care îndeplinește cele trei roluri.

  • Sensiblu: „Eternul feminin.”
  • Billa: „Cea mai bună alegere pentru familia ta!”
  • Maggi: „Gătești din toată inima!”
  • Garnier: „Ai grijă de tine.”
  • Loreal Paris: „Pentru că meriţi.”
  • Actival junior: „Vitamine pentru premiantul tău.”
  • Ariel: „Dacă exigenţa cere impecabilul, există Ariel.”main

În concluzie, publicitatea ne oferă răspunsurile pe care dorim să le auzim, ne transformă într-un fenomen social și în cele din urmă ne schimbă la nivel cognitiv. De asemenea, femeia poate fi considerată cheia spre succes, deoarece ea știe cum să îmbine valorile esențiale, știe cum să scoată în evidență lucrurile importante și datorită calităților ei, precum sensibilitatea, naturalețea, perseverența, ambiția reușește să se remarce în orice situație.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s