Marketing
Lasă un comentariu

Marketingul emoțional

emotional marketing

Marketingul este o activitate prezentă în viețile noastre zi de zi, datorită faptului că suntem asaltați de reclame publicitare, fie ele online sau offline. Aceasta este doar o parte a marketingului, deoarece prin intermediul acestuia se înțelege și crearea relațiilor cu clienții și realizarea vânzărilor.

Marketingul emoțional este o subdiviziune a marketingului și se referă la modul prin care un brand reușeste să îi trezească consumatorului interes și emoție. Prin intermediul marketingului emoțional, se dorește să se stabilească o relație de suflet cu publicul, cu scopul de a-i sensibiliza.  Tacticile cele mai folosite în crearea emoțiilor sunt râsul, plânsul, zâmbetul, dragostea. De asemenea, un element foarte important este storytelling-ul, sau mai bine zis crearea unei povești odată cu promovarea brandului.

Consumatorul nu images (1)se uită după produse care să îi satisfacă procesele raționale, ci caută acele produse prin care să se identifice, prin care se poate stabili o relație. Conform studiilor în acest domeniu, oamenii nu cumpără produse/ servicii, ei cumpără satisfacția unei nevoi împlinite.

De cele mai multe ori când mergem în supermarketuri, realizăm că plecăm acasă cu mai multe produse decât ne era necesar. Dacă ne uităm la ultimele produse achiziționate, vom observa faptul că ne-am raportat la nevoile personale atunci când am cumpărat un anumit produs, deoarece am ales o cremă „care ne face mai frumoși”, un telefon „care ne oferă un statut”, s.m.d.

Este dovedit faptul că marketingul emoțional este cea mai ușoară cale pentru a vinde un produs/serviciu. Tot mai multe branduri apelează la această tactică, realizând campanii interesante și în cele din urmă emoționale.

O campanie foarte puternică o au cei de la CocaCola, deoarece prin sloganul „Open Hapiness” sau prin campania „Fă pe cineva fericit” apelează la emoție, deoarece doriimages (2)m să fim aproape de cei dragi. De asemenea, brandul CocaCola este integrat în mintea oricărui consumator atunci când stă la masă cu familia.

De asemenea, cei de la Dove sprijină femeile de pretutindeni, iar prin intermediul campaniilor dorește să pună în centrul atenției frumusețea naturală. Prin sloganul lor, induce ideea de siguranță:„ Dove le ajută pe femei să își descopere frumusețea, cu produse care reflectă grija pentru piele și sănătate.”.

Dacă tot am adus mai devreme în prim plan tactica storytelling, pentru a evidenția mai bine acest aspect vom prezenta compania celor de la Vodafone România. Știm că poate fi „demodată”, însă ideea lor cu Ghiță Ciobanul s-a bucurat de un mare succes, deoareafis gunoi.aice dintr-un om simplu a făcut o adevărată „vedetă”. Nu o spunem doar noi, ci și vânzările celor de la Vodafone din acea perioadă.  Tot Vodafone a inițiat și alte campanii, cum ar fi: „Împreună suntem mai puternici”, „Simte-te ca acasă! Aruncă gunoiul la coș.”

 Sigur…reclamele sunt mult mai diverse, însă noi am preferat să vi le arătăm pe cele mai esențiale.

P.S  Știați că videoclipurile în care este prezentă fericirea sunt mult mai virale?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s