Business, General
Lasă un comentariu

Like la Dislike

dislike

Anunțul făcut recent de Zuckerberg referitor la proiectul DISLIKE aflat deja în lucru, a stârnit, cum era de așteptat, un nou val de păreri pro și contra ideii, momentului, soluției, implementării ori consecințelor. Dacă ar fi să mapăm politica lui O’Leary atunci când anunța că la RyanAir se va plăti mersul la toaletă, ori că avioanele vor transporta pasagerii în picioare ca să dubleze capacitățile și implicit profitul, am putea pune batista pe țambal “e doar un clinci de marketing generator de profit pentru share-holders Facebook”. Cu toate astea, butonul, în forma lui de sticker, există deja în messenger-ul rețelei.

Thumbs up like icon and thumbs down dislike icon

Ne rămîne așadar, pe moment, opțiunea îmbrățișării lui ori a ignorării. Din pacate, sau din fericire, numărul imens de utilizatori ai rețelei, va face ca butonul să genereze o mica “revoluție” atât la nivel individual cât și social. Cu “priteni” adevarați, cunoscuți din viața de zi cu zi, conturile gestionate responsabil nu vor fi afectate probabil prea tare. Din pacate, foarte multe persoane, în fuga lor constantă pentru recunoaștere socială, au sute și mii de prieteni. În aceste cazuri butonul dislike va face cel mai probabil fie victime ale depresiei fie curățenii generale de anotimp. Pentru că, excluzând explicația pertinentă dar greu de materializat a creatorului cum că butonul are rolul de a-ți manifesta mai degrabă durerea/înțelegerea/compasiunea pentru momente sau situații neplăcute din timeline, marea majoritate a utilizatorilor vor înțelege că “Dislike” înseamnă “nu-mi place” și nu “înțeleg durerea și te susțin”.

Dacă în cazuri “fizice” butonul va putea fi monitorizat ca efect personal prin ștergerea din lista de prieteni a celor care nu-ți înțeleg mesajul și sunt niște simpli “hate”-ări, în cazul conturilor de companii acest lucru va genera multă bataie de cap, ca să nu zicem coșmaruri, managerilor de brand. Fuga după “follower”-i nu se va mai face prin achiziție plătită de “like”, pentru că un astfel de admirator nu vine spre companie neaparat din proprie inițiativă cu conotații pozitive. Groaza de a avea dislike la un post, o poză, un share, un comment s-ar putea să aibă ca prim pas reținerea de a mai ține viu profilul. Simple preluări ori postări fără subiect și predicat vor fi imediat sancționate, iar administratorul paginii va suferi fisuri ale imaginii. Presiunea pe “creatorii” conținutului va fi înzecită, căci reacția negativă, reală ori pur și simplu “de sanki”, va deveni greu de digerat de posesorul brandului.

Însă, cum fiecare monedă are 2 fețe, și butonul de “dislike” va avea multe părți pozitive. Dacă Mark ne spunea de empatie, lucru ce acum este greu de realizat printr-un like la poza unei tragedii de exemplu, noi credem că, cel puțin în România, mulți “specialiști” de comunicare (pe care încă nu i-a înhățat Fiscul pentru evaziune) vor închide taraba de la cafeneaua din colț, iar clienții lor (în cazul în care nu-și făceau deja singuri comunicarea, că doar la PR, politică și fotbal se pricepe oricine) vor căuta adevarații oameni de comunicare. Cu factura și contract.

În concluzie, butonul de dislike,
a generat la noi în agenție, și probabil în comunitatea PR, atmosferă …. “Mark, bring it on !!!”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s