Despre PR
Lasă un comentariu

PR in era 2.0

pr online

Procesul de comunicare a ajuns astăzi  fără nicio îndoială, la cel mai înalt nivel de până acum și va continua să crească, în contextul lumii 2.0 care guvernează aproape toate aspectele vieții moderne. Lumea 2.0 se referă la www-ul upgradat și la comunicarea bidirecțională: conținut generat de utilizator și nu numai, informație creată colectiv, accesibilitate și utilizare intuitivă, modelarea socială a tehnologiei.  Bineînțeles, toți încercăm să ținem pasul cu dezvoltarea incredibil de rapidă a acestui mediu. Era de la sine înțeles că și lumea relațiilor publice își va îndrepta atenția spre diferite zone ale online-ului, în care astăzi a ajuns să se simtă ca la ea acasă.

Să înțelegem puțin ce presupune comunicarea în lumea 2.0. În esență, PR-ul online implică activități orientate spre influențarea audienței, folosindu-se de canalele și mai ales de comunitățile  online pentru a promova sau a menține o imaginea deja creată. Aceste canale includ blogurile, rețelele sociale (care sunt exploatate poate prea mult), servicii de e-mail, forumuri, motoare de căutare, aplicații media sau alte unelte de comunicare online.  Comunicatorii dispune astfel, de o serie de metode prin care își pot transmite informația, uneori chiar mai eficient decât în lumea offline.

Aceste practici din online și offline se completează extrem de bine, practic desăvârșindu-se reciproc prin funcții complementare. Este foarte ușor de monitorizat însă, tot procesul comunicațional din online, spre deosebire de offline. De aceea, lumea 2.0 a devenit o zonă centrală, de monitorizare și dirijare a reputației unui brand, în care se apelează la tehnici din ce în ce mai creative, care spre deosebire de offline se reinventează mereu. Datorită răspândirii www-ului, o informație comunicata va ajunge foarte repede la o masă foarte mare de oameni și tot atât de repede va deveni învechită, dacă nu provoacă un efect puternic în rândul audienței. Mai mult, putem aminti aici și de fenomenul de replicarea exactă a procesului comunicațional, de către diferite entități mai puțin creative, dar care nu se potrivesc deloc cu imaginea și viziunea celor din urmă. În acest caz, distingem un public mult avansat care dispune de orice metodă de verificare a mesajului și a bazei pe care este construit și care va pedepsi sever orice tentativă de plagiat.

Astăzi, la fel cum jurnaliștii sunt parteneri în comunicare pentru lumea offline și în online a luat naștere o comunitate extrem de pretențioasă dar și foarte puternică la care deja foarte mulți apelează. Liderii de opinie 2.0 sunt bloggerii, de diferite vârste și din domenii variate, cu metode de abordare la fel de diferite, dar care sunt foarte apreciați și eficienți în transmiterea informațiilor. Autorii populari pot fi abordați și invitați să se alăture procesului comunicațional, însă cu foarte mare atenție. Ei sunt la fel de perspicace precum utilizatorii care îi citesc; în mod sigur nu se pretează o abordare superficială sau o dezinformare intenționată asupra subiectului. Majoritatea dintre ei, încearcă să evite publicitatea plătită și endorsement-ul în subiectele pe care le tratează, pentru a menține o reputație pozitivă și sinceră în mediul online. De aceea ei sunt și foarte apreciați, pentru că nu pleacă extrem de mult urechea la orice tactică manipulativă de marketing.

Datorită timpului foarte scurt de răspuns și a răspândirii sale, lumea 2.0 este un spațiu generos atât pentru comunicarea de promovare sau cea de criză, dar și menținerea și îmbunătățirea imaginii generale. Când ne dorim să comunicăm ceva însă, indiferent de subiect sau amploare, este indicat să se apelăm atât la comunicarea offline, cât și la uneltele online pentru răspândirea mesajului și sedimentarea relației cu publicul țintă. Astfel, cea mai importantă resursă de PR pe care, la această oră, noi vă recomandăm să o identificați, este un comunicator talentat și pasionat de tehnologie, care să fie capabil să realizeze cercetări valide și să identifice oportunități de comunicare,  să cunoască toate valențele abordării pozitive a liderilor de opinie sau a jurnaliștilor. La fel de important însă, este abilitatea de a înțelege un business case și de a identifica cele mai bune metode de comunicare.   Instrumentele de care dispunem sunt bineînțeles extreme de performante și relativ ușor de folosit, însă ceea ce le valorifică sunt utilizatorii lor, care se diferențiază prin modul în care știu să se folosească cel mai bine de aceste unelte.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s