Business, Cluj-Napoca, Despre PR, Marketing
Lasă un comentariu

PR vs Marketing

austin_twin_baby_photography

Comunicarea și promovarea sunt componente importante pe care companiile de succes le consideră indispensabile și ca atare le includ în strategia de management pe termen lung.

Pe de altă parte, sunt două componente foarte la modă azi, dacă putem spune așa. Vedetele se întrec între ele cu oamenii de PR care le  construiesc imaginea, le dau sfaturi cum să se îmbrace, când și unde să apară, ce să spună și ce sa nu spună, s.a.m.d.

Chiar dacă pentru noi, cei care lucrăm în domeniul comunicării este foarte clar ce presupune acest job, există încă o confuzie în general, ceea ce face ca absolvenți de PR să facă activități de marketing mai degrabă decât cele specifice PR-ului pentru care au învățat în facultate. Dar se întâmplă și invers, un om de marketing ajunge să se ocupe într-o companie de activități specifice PR-ului.

Sunt două componente diferite care se completează reciproc și care împreună reprezintă cheia succesului unei companii în materie de imagine, promovare, vânzare de produse sau servicii.

În acest articol ne-am propus să surprindem împreună diferențele dintre marketing și PR dar și să evidențiem importanța unui PR-ist și a unui om de marketing într-o companie.

Atunci când spunem marketing spunem planificare strategică, cercetare de piață, servicii clienți, politici de preț și de produs, campanii promoționale iar direcția este: vânzare-cumpărare.

PR-ul are în vedere cu totul altceva decât procesul de vânzare-cumpărare. Acțiunile specifice PR-ului se îndreaptă spre construirea și menținerea unei relații profitabile cu publicul țintă. În timp ce marketingul supraveghează vânzarea-cumpărarea, PR-ul are ca obiectiv construirea imaginii și grija permanentă față de această imagine. Intervine în ambele situații: și atunci când imaginea este favorabilă, în scopul de a o menține, dar și atunci când este ’’atacată’’, în scopul de a o readuce în fața publicului așa cum a fost cunoscută. Pentru a realiza acest lucru, în PR este nevoie de timp, de aceea activitățile specifice sunt proiectate pe termen lung (minim 6 luni). Pentru asigurarea continuității, ideal ar fi ca aceste activități să fie menținute și după cele șase luni și să devină permanente.

În marketing lucrurile stau puțin diferit. Obiectivele sunt proiectate pe termen scurt pentru că acțiunile de marketing trebuie să aducă efecte imediate. Dacă o firmă a lansat o campanie de promovare așteptările sunt ca la finalul ei, produsul sau serviciul să fie cumpărat de către cât mai mulți clienți.

O altă diferență este cea legată de apariția în media. Relațiile publice presupun diseminarea informațiilor despre o companie, persoană publică, produs sau serviciu prin intermediul comunicatelor de presă sau articolelor de presă neplătite.

Dacă ne referim la mediul online, aici, cele două componente seamănă, în sensul că marketingul a început de ceva vreme să împrumute din PR, partea de content. În acest sens, cu siguranță content marketingul nu vă este străin.

Pentru că aceste componente nu se pot separa, PR-ul este văzut și abordat ca parte a strategiei de marketing, acestea se interpătrund. De aceea, împreună fac o echipă bună iar prezența specialiștilor de marketing și de PR în aceeași companie va aduce acesteia notorietate și câștig din vânzare.

sursa foto: https://www.lifeinmotionphotography.com

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s