Despre PR, General, Imaginatie, Marketing
Scrie un comentariu

Culoarea atrage, vorbește, ne definește

Despre culoare se poate spune că reprezintă cea mai rapidă modalitate de transmitere a unuia sau mai multor mesaje. Studii efectuate asupra psihologiei culorilor, precum și asupra senzațiilor subconștiente de care acestea sunt responsabile, au evidențiat faptul că procesul de amintire și înțelegere este îmbunătățit cu până la 75% prin intermediul culorilor.

Un element important în ceea ce privește imaginea unui site, de exemplu, este alegerea culorii potrivite și impactul pe care aceasta îl poate avea asupra comportamentului uman. Culorile sunt constructive în crearea unui site, pot calma și pot incita, pot trezi sentimente și stimula utilizatorul către anumite acțiuni. Folosirea prea multor culori sau a combinațiilor de culori greșit alese pot înstrăina sau chiar îndepărta în totalitate vizitatorii unui site. Se presupune că folosirea corectă a culorilor poate atrage după sine o accelerare a procesului de învățare, prin păstrarea atenției și îmbunătățirea abilității de concentrare, de până la 20%. Importanța culorilor se regăsește cel mai bine în branding, deoarece aici întâlnim cea mai bine reprezentată legătură dintre culoare și brand.

Și în ceea ce privește rolul pe care îl joacă culorile în branding, rezultatele studiilor, arată că relația dintre branduri și culori depinde de percepția culorii în mentalul nostru. De asemenea, studiul  Exciting Red and Competent Blue ( Lauren I. Labrecque, George R. Milne) confirmă faptul că intenția de achiziționare este influențată de culori, din cauza impactului pe care îl au asupra modului în care este percepută o marcă. Acest lucru înseamnă că influența culorilor asupra modului în care consumatorii văd „personalitatea” brandului în cauză este de mare impact. Când alegem culoarea pentru brand/ site, pentru a evita un posibil impact vizual negativ, trebuie ținut întotdeauna cont de aspectele legate de vârsta, sexul și cultura publicului țintă.

Color Preferences by Gender

Men’s Favorite Colors

male-favcolor

Women’s Favorite Colors

fem-favcolor

În ceea ce privește preferințele ambelor sexe, se pare că albastru este culoarea preferată. Iar atunci când vine vorba de nuanțe, bărbații par să prefere culori îndrăznețe în timp ce femeile preferă culorile mai calde.

bright-vs-soft

Ce semnificații au culorile

Roșu reprezintă culoarea focului, a forței vitale primare. Datorită impactului vizual mare, roșu atrage și captează atenția utilizatorului asupra unui element important din site.

Portocaliul este culoarea căldurii, creativității și emoțiilor. În funcție de nuanța aleasă, această culoare generează reacții opuse: pozitive sau negative.

Galbenul, culoarea luminii solare, reflectă entuziasm, optimism și energie. Nuanțele pastelate de galben auriu indică forță și dezvoltarea ideilor-cheie, nuanțele mai închise pot indica criticism exagerat.

Verdele, culoarea sensibilității și compasiunii, ocupă cel mai mult spațiu în spectrul vizibil ochiul uman. Această culoare se clasează pe locul doi în ceea ce privește culorile preferate de designeri pentru site-uri deoarece este omniprezentă în mediul înconjurător.

Albastru, culoarea preferata de multe persoane, transmite calm și liniște user-ului, reflectă devotament, seriozitate, încredere și angajament din partea celui care a ales-o. Nuanțele deschise de albastru induc o stare de dinamism și bucurie, iar nuanțele închise și tulburi pot fi percepute ca reci și dramatice. Aceasta este cea mai folosită culoare în mediul online.

Rozul este o culoarea incitantă, care indică un caracter mai liniștit și senzual, în comparație cu forța agresivă a roșului. Rezultatul dintre pasiunea roșului cu puritatea albului este adesea asociat cu romantismul rozului. Este folosit mai ales în site-urile adresate femeilor.

Maroul, culoarea Pământului, este destul de des întâlnită, fiind asociată cu stabilitate, siguranță și spirit de organizare.

Gri-ul este o nuanța clasică, conservatoare, elegantă și plină de rafinament. Gri a fost întotdeauna considerat o nuanță a compromisului, probabil și pentru că se află între extremele alb și negru. Este alegerea multor designeri ca și culoare de fundal.

Negru este o culoare puternică, însă este cea mai discutabilă culoare deoarece prea mult negru poate fi copleșitor în unele momente.

Albul conține în el toate culorile, scoate în evidență puritatea și neutralitatea și reflectă de multe ori creativitate. Este cel utilizat suport de background alături de negru.

Culorile nu au numai un rol estetic, ci au şi efecte extrem de puternice asupra psihicului nostru, asupra sentimentelor şi emoţiilor noastre şi, evident, asupra modului în care recepţionăm o anumită informaţie.

În concluzie, culoarea atrage, vorbește, dă „eticheta”, definește, ajută la memorarea momentului publicizat, inspiră emoții, creează interes, satisface o anumită nevoie și stimulează acea parte inconștientă și instinctivă din noi. Parte integrantă a comunicării, culoarea reprezintă un instrument puternic, capabil să convingă și să influențeze publicul.

 

 

 

Lasă un comentariu