General, Imaginatie, Marketing
Lasă un comentariu

Advertising la nivel interactiv

featured advertising

Ce faci atunci când produsul tău a fost promovat deja în toate felurile posibile, sau când vii cu un produs nou pe piața despre care vrei să se afle negreșit? În ziua de azi, probabil că specialistul tău de marketing te va sfătui să apelezi la guerilla merketing. Defapt, apelezi la acest tip de promovare nu doar în cele două situații, ci de fiecare dată când bugetul, logistica și publicul îți permite. Este considerată a fi mult mai de succes în promovare decât metodele tradiționale, care sunt văzute deja de către publicul țintă ca fiind învechite și chiar enervante.

Guerilla Marketing reprezintă o strategie care se bazează pe metode neconvenționale de advertising și pe tactici care să dea randamentul maxim. Această tehnică este inspirată din luptele de guerilă care aveau la bază tactici și strategii de tipul ambuscadelor, raidurilor precum și elemente surpriză.  Această strategie neconvențională recurge la multă imaginație, energie și tinde spre o explozie de vizibilitate în media.  Aceste campanii țintesc mai sus decât surprinderea publicului și încearcă mereu să lase impresia unei experiențe memorabile și personale, să atragă implicarea emoțională.

Putem spune ca acest tip de campanii reprezintă noua generație de promovare. Oamenii sunt constant întâmpinați de reclame la tot pasul: pe drum, în magazine, prin poștă, la telefon sau TV. Oriunde am merge cineva încearcă să ne convingă să le cumpărăm produsul, astfel că atunci când un brand reușește să ne atragă atenția fără a fi agasant, înseamnă că a făcut ceva diferit și de un real interes pentru public. Avem sentimentul unei brize proaspete în mijlocul verii, suntem mai dornici de a interacționa cu brandul și de a-l cunoaște efectiv.

Vă amintiți de campania “Cutia fericirii” de la Coca-Cola ( http://goo.gl/DVLyzs ) și apoi toate celelalte campanii interactive care au facut înconjurul lumii? Așa au reușit ei să se poziționeze foarte bine în mintea consumatorului cu un produs „fericit”.

O astfel de campanie, care a repus Muzeul Grigore Antipa pe hartă, a avut loc în anul 2011. Girafe uriașe au invadat centrul capitalei, adevărate păduri au fost instalate în diferite spații publice iar bucureștenii au fost invitați să interacționeze cu muzeul. A fost una care a atras foarte mult atenția publicului și a pus bazele următoarei campanii “ Natura întâlnește tehnologia”.

Aproape orice brand internațional, care realizează competiția de pe piață și importanța unei promovări aproape “sentimentale” pentru consumator, va aborda tehnici de guerilla marketing pentru o poziționare eficientă pe piață. De la reviste interactive, la printuri imense în metrou, instalații stradale sau obiecte personalizate, trebuie doar să se folosească de creativitate și de multitudinea de unelte disponibile.

Pentru inspirație vă invităm să vizionați aceste exemple foarte creative de marketing neconvențional: goo.gl/DVLyzs

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s