Business, Cluj-Napoca, Despre PR, Management
Lasă un comentariu

Comunicare „sensibilă”… sau când și de ce „responsive”?

Technology in the hands of businessmen

În 2009, unul dintre specialiștii dezvoltării web, Ethan Marcotte punea bazele unui nou concept în realizarea site-urilor web. Era vremea în care smart-phone-urile și tabletele își croiau loc ferm în viața internauților. Laptopurile, și mai ales desktop-urile, erau constant înlocuite de dispozitive mobile cu rezoluții tot mai mici ori mai diverse. Nu e de mirare ca 2010 a fost anul în care s-au pus pe hârtie (electronică binențeles) caracteristicile unui nou sistem de crearea a site-urilor web: Responsive Web Design. Pentru un începător în ale programării web, tehnica RWD face referire la realizarea unui site web care să “citească” rezoluția ecranului pe care acesta este vizualizat, și să afișeze informațiile într-un format corespunzător cu acesta. Cu alte cuvinte, site-ul creat RWD va putea fi vizualizat la fel și pe laptop, și pe tabletă, și pe telefon. Și chiar și pe televizor.

it-better-be-responsive-300x225

Sigur că, asemeni oricărei soluții de programare, și RWD-ul are puncte plus și puncte minus.  Ar fi de notat la pozitiv: accesibilitatea site-ului pe orice ”device” indiferent de rezoluția acestuia, identitatea unică pentru URL (adică rămâne de comunicat un singur link) ori vizualizarea facilă, site-ul eliminînd eventuale bări de defilare ce apar în cazul design-ului flat. Din păcate costul programării crește și totodată s-ar putea să apară diferențe de afișare între browsere.

Când ne-am pus problema redesign-ului de site ne-am dat seama că pentru noi este importantă trecerea în acest nou mod.

Cu toate acestea există situații în care nu se recomandă RWD pentru site-uri: de exemplu, dacă aveți un magazin online cu sute de produse. Pe laptop le vedeți așezate pe linii și coloane și faceți scroll din mouse, pe un telefon mobil ele se vor înșira unul sub altul și va dura o veșnicie să ajungeți la capătul listei. Dacă însă optați pentru un motor de căutare printre oferte, cu criterii cât mai exacte astfel încât să obțineți produsul dorit, atunci RWD e de preferat. Tot pe RWD e de preferat să marșați și atunci când transmiteți informații în mod continuu și constant, RWD-ul vă ajută sa reduceți numărul de site-uri, extensii sau microsite-uri la care trebuie să lucrați.

Site-ul web fiind unul dintre principalele instrumente de comunicare ale companiei Dumneavoastră, este de preferat să vă consultați cu un specialist PR atunci când îl desenați, și să țineți cont de faptul că dacă Google (de exemplu) adoră site-urile “responsive”, segmentele Dumneavoastră de public s-ar putea să aibă o altă părere.

Dacă doriți părerea unor experți PR în legătură cu modul în care comunicați online sau offline, nu ezitați să ne trimiteți un simplu SMS la 0740306603. Vă contactăm noi negreșit.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s