Despre PR
Lasă un comentariu

Storytelling și PR

Oamenilor le plac poveștile. Tot mai des vedem un interes sporit al companiilor în a spune povești frumoase, conștiente fiind de amprenta puternică a poveștii asupra rezultatului vânzării, ceea ce este foarte bine pe termen lung, pentru acele companii.

Nu degeaba storytelling-ul și-a câștigat un loc important în PR și marketing. Relațiile publice reprezintă, de fapt, o formă de storytelling. E adevărat, avem de-a face cu un tip special de storytelling, adaptat la business. Iar dacă vorbim despre business, trebuie să avem în față o poveste adevărată și nu o ficțiune. Povestea folosită în PR împrumută din storytelling câteva elemente specifice: un subiect, o temă, focusare pe un personaj sau un obiect, suspans, auditoriul devine părtaș la experiența eroului de poveste.

Nu contează ce dorim să promovăm. Fie că este vorba despre un produs, un servicu, o cauză, un brand de țară sau o persoană publică, povestea este cea care va face diferența. Iar în business câștigă cea mai bună poveste.

Probabil că cei care doresc să crească vânzările ’’aici’’ și ’’acum’’ ne-ar contrazice. Avem un sfat prietenesc pentru cei care se grăbesc să vândă: Nu mai încercați să vindeți! Mai degrabă, concentrați-vă să atrageți publicul de partea voastră, să vi-l faceți partener. Cum se poate face acest lucru? Foarte simplu: apelând la emoții. Atenție! Am spus emoții, nu manipulare.

Până la urmă vă adresați oamenilor. Empatizarea cu un produs sau un serviciu se întâmplă doar pentru că oamenii sunt emoționali. Dacă la o comedie nu se râde înseamnă că nu e amuzant. La fel se întâmplă și în PR: dacă nu ai atins vreo coardă sensibilă, produsul tău va rămâne pe raft.

Efectul poveștilor este subiectul multor studii din domeniul neuromarketingului. Povestirea este o modalitate eficientă de a comunica. Atunci când auzim o poveste se activează mai multe zone ale creierului nostru decât atunci când primim informații exclusiv faptice.

Ceea ce studiile ne arată este, de fapt, următorul lucru: atunci când ascultăm o poveste, avem tendința de a ne pune în locul protagonistului și experimentăm ceea ce se întâmplă în poveste. Astfel, se trezec emoții, se nasc gânduri în mintea nostră și vom acționa în consecință.

Povestea din spatele unui produs, serviciu sau brand este o călătorie care stimulează sentimentele, ideile, atitudinile în concordanță cu obiectivele noastre de PR.

Deși ar putea părea simplu, nu este ușor să transmiți o poveste bună. Chiar dacă știi teoretic cum se face, e nevoie de experiență în storytelling. E important ca într-o companie să fie oameni care să știe și să fi experimentat această tehnică sau să aibă un consultant în acest sens. De cele mai multe ori s-a dovedit că externalizarea serviciului de PR este o soluție eficientă mai ales atunci când, într-o firmă, persoana care se ocupe de marketing de exemplu, se ocupă și de PR și, în plus, mai are încă alte câteva atribuții administrative. Când ești încărcat cu prea multe sarcini nu vei avea timp să faci povești, oricât de mult te-ai pricepe și oricât de importante ar fi aceste povești pentru companie.

La cât mai multe povești frumoase! Și nu uitați, când sunteți în pană de inspirație sau doriți mai mult decât o simplă poveste, apelați la specialiști.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s