Business, Despre PR
Lasă un comentariu

Neurochirurg fetal: training 3 zile

E clar si definitiv ca industria de traininguri in Romania a ajuns la un nivel profesionist. Se tin cursuri, seminarii, congrese, conferinte, simpozioane, team-buildinguri, tabere si orice alte metode de “invatare” pentru oricine, oricand, oriunde, pe orice tema si la orice pret. Business-ul in sine, infloritor de altfel, nu poate fi acuzat, ci dimpotriva exacerbat. Pentru ca doar in acest fel noi toti putem merge inainte ca civilizatie, ca profesionisti sau pur si simplu ca oameni.

“Sa alegi bobul de neghina” pare insa reversul medaliei. Ca orice alt domeniu si cel al trainingurilor este plin de oferte generoase, ieftine ori scumpe, pentru teme care din care mai variate. Se distinge in marea masa de invitatii prin e-mail, chemarea la deslusirea tainelor promovarii. Mii de guru ai comunicarii, aparuti sau nu peste noapte, te invata astazi cum sa comunici mai bine, mai repede, mai profitabil, mai atractiv, mai ieftin sau mai colorat. Domeniul pare sa fi devenit un Mecca al “invatarii”, unde orice novice face un curs si peste noapte devine Rachel Whetstone (Head of PR, Google), putand crea, implementa si coordona campanii de comunicare complexe on-line si off-line, mixand strategii de marketing cu politici de PR, identificand segmente de public si accesand canale uni sau bidirectionale pentru transmiterea unor mesaje indelung sedimentate prin filtrul creatiei.

Asa ca in acest articol nu vrem sa va mai prezentam avantajele utilizarii unor profesionisti PR pentru comunicarea companiei Dumneavoastra. Astazi va propunem sa treceti la un nivel superior. Sa incepeti cateva trainiguri tot de specialitate, dar din alte domenii cu care va intalniti zilnic.

Si cum dimineata incepeti cu spalatul dintilor, de ce nu ati participa la un traning stomatologic de obturatii de canal. Cat de complicat poate fi sa va cumparati un mic burghiu de Ø0.5 si o masina de gaurit portabila (de aia mica de la teleshopping, cu 2 baterii AAA)? Va mai trebuie putin ciment dentar (se gaseste la farmaciile online, se fluidizeaza cu apa) si-o surubelnita lata. Identificati punctul negru de pe masea, amplasti burghiul pe locatie si faceti o mica gaura, astfel incat sa dispara pata neagra. Clatiti cu apa, apoi cu surubelnita lata introduceti in cavitatea formata cimentul, inlaturati excesul de material cu un tampon de tifon si asteptati 10 minute sa se intareasca. Ca sa reziste mai mult timp e de preferat sa nu beti lichide sau sa mancati cateva ore. Simplu, nu? Ati rezolvat problema, ati evitat un drum prin traficul infernal si ai economisit o suma consistenta. Daca va tremura totusi mana, ati putea ruga o vecina sa faca acest mic training de stomatologie si sa rezolve ea cererile de pe toata scara.

Poate trainingul de mai sus n-a fost cel mai stralucit curs. Un alt curs deosebit de util ar fi cel al schimbarii cauciurilor de iarna cu cele de vara si vice-versa. Pentru asta aveti nevoie de un cric, o pompa, o manivela si doua prezoane. Urcati masina pe cric, dati jos roata si o dezumflati, apoi sariti pe cauciuc sa se desprinda de pe geanta. Cu unul dintre prezoane ridicati marginea cauciucului peste janta, iar cu celalalt, prin miscari de sus-jos, transferati mai departe toata latura cauciucului. Similar si pentru cealalta fata. Luati apoi cauciucul nou si cu miscari inverse il inserati pe geanta. Folositi un maglavais de prindere (poate fi prelandez diluat) si apoi dati la pompa pana pusca. Ei ce? Cauciucul… Atunci cand marginile cauciucului se fixeaza p  janta acestea vor genera un sunet puternic. Atunci stiti ca ati terminat actiunea. Nu va bucurati. Mai aveti trei. Asta daca nu sunteti tipicari si i-ati pus gand rau si rotii de rezerva.

In numarul nostru viitor nu ratati incredibilul nostru training de dezamorsarea bombelor. Va fi prezentat de speakerul cu experienta internationala Lory Bombescu si va include si o parte practica. Asta binenteles dupa ce veti fi trecut prin sectiunile de meditatie, coaching si multitasking session.

Radem, glumim, insa un adevar e iluminant. Atunci cand avem nevoie de servicii specializate apelam la … specialisti. Daca e sa ne uitam la Facebook din prisma celui care pune poze pe net, vorbim de un mediu simplu, frumos colorat, accesibil si facil. Cine nu stie sa intre pe Facebook? Chiar si pustii de 13 ani. Daca insa vrem sa vindem un surub, Facebook trebuie folosit cu toate tentaculele lui octopodice, emitand o comunicare strategica si orientata spre convergenta ori conversie. Iar Facebook-ul este doar unul dintre sutele de instrumente pe care un specialist in comunicare le utilizeaza astfel incat al sau client sa vanda surubul.  Nu contestam trainingurile de dezvoltare personala si nu blamam dorinta persoanelor de a invata lucruri si din alte domenii, insa de ce oare avem impreisa ca daca facem un curs de 3 zile de marketing online vom putea comunica mai bine decat specialistul care face asta dupa o scoala de 5 ani si-o experienta de 10?

Si sa nu uitam ca „if you think it’s expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur”…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s