Despre PR, Revista cu PeRe
Lasă un comentariu

De la student la PR-ist

Când îți alegi o carieră în România, ești de regulă foarte entuziasmat și speri ca  peste câțiva ani să ajungi stăpân pe domeniul tău, însă o să auzi fie că profesia ta este prea puțin dezvoltată la ora actuală, fie că nu sunt locuri de muncă, iar apoi începi să te gândești că e foarte probabil ca altcineva cu mai multe premii și diplome decât tine să aplice pentru același post. În final, când termini facultatea nu mai ești deloc entuziasmat, ci dimpotrivă ți-e frică de momentul acela când vei intra în lumea joburilor serioase.  Începi să crezi că pentru o vreme vei lucra probabil la ghereta cu înghețată ca să îți plătești facturile, până te vei obișnui cu piața muncii, sau mai bine zis ea cu tine, ca și proaspăt absolvent fără experiență de muncă. Dar nu trebuie să fie așa neapărat, iar tu, în postura de absolvent entuziast și plin de energie poți face ceva în sensul asta.

Ca studentă la Comunicare și Relații publice, m-am pregătit intens pentru această realitate încă din timpul facultății. Știam că oricât de pasionată aș fi, mă va lovi realitatea în care voi aplica la joburi peste joburi fără niciun succes. Speram totuși la o carieră în domeniu, cândva, undeva, iar mai târziu am descoperit mai multe laturi ale comunicării și PR-ului. Poate tocmai de aceea nu am ajuns să lucrez ca și vânzătoare la chioșcul de patiserie. Pentru că eram destul de preocupată de ce voi face după ce vor trece acești trei ani de facultate. Fără să îmi dau seama, am început să mă implic în multe proiecte și să trec dintr-un job în altul așa, dintr-o întâmplare. Așa că am făcut de toate, nu am vândut neapărat la chișcul din colț, dar am făcut și muncă de Sisif pentru care nici nu mi s-a mulțumit, am fost și voluntară, nu pentru a avea ceva la CV, ci pentru că am crezut în cauza respectivă; am avut și joburi temporare și un job corporatist, în urma căruia mă bucur că am realizat foarte repede cine nu vreau să fiu …. pentru ca într-un final, neprevăzut cumva, să ajung aici, la o agenție serioasă de cumunicare și PR într-o poziție de PR Account Executive.

Looking back, realizez că nu a fost deloc accidental; da, mă consider norocoasă că sunt aici, dar îmi dau seama că mi-am dorit lucrul acesta și am muncit pentru el. Știți povestea aia cu Universul? Că ceea ce îți dorești poți atrage prin atitudinea potrivită? E cam așa, cu precizarea că atragi acel lucru pentru care muncești cu adevărat. Adică Universul nu îți va aduce niciodată mâncarea în pat, dar poate să îți pregătească cafeaua. Mi-a plăcut ce făceam atunci, îmi plăceau oamenii cu care lucram, îmi placea atmosfera de zi cu zi, așa că am muncit cu drag și am încercat să acaparez cât mai mult de la cei ce astăzi îmi sunt colegi. Astăzi, deși spun cu mândrie că lucrez în PR, nu mă consider un PR-ist încă; ascult, învăț îmi fac planuri și liste, pentru că sunt multe de învățat de la cei din jurul meu și multe lucruri pe care trebuie să le îmbunătățesc. Până atunci, tot ce pot spune e că drumul de la student la PR-ist e pavat cu multe învățături, încercări și mai ales voință. Nu e atât de greu pe cum pare. Chiar dacă te pasionează un domeniu mai puțin mainstream sau crezi că nu ai fi destul de bun, sunt foarte importante entuziasmul, viziunea de ansamblu, unde vrei să ajungi și încrederea în sine. Iar ceea ce spunea și Amy Cuddy, psiholog social, într-un talk TedX “fake it till you become it” e în mod sigur valabil.

Sonia                                                                                                                                                                                   PR Account Executive -D’Avantage Consult
 
Citeste și Ce face un PR-ist în prima sa zi de muncă…

Lasă un răspuns

