Cluj-Napoca, Despre PR, Fotografie, General
Lasă un comentariu

Fenomenul Selfie – instrument de PR

Dacă ne-ar fi spus cineva în urmă cu 2 ani că pozele pe care ți le faci singur vor deveni un adevărat fenomen, cu siguranță o mare parte dintre noi ar fi fost sceptici, nu-i așa? Cu atât mai mult, câți dintre noi ne-am fi gândit pe atunci că un simplu autoportret ar putea deveni un adevărat instrument de PR?

Dacă la început Selfie-ul însemna doar o fotografie  făcută cu o mână tremurândă și amorțită până la găsirea poziției perfecte în oglinda de la baie, iată că astăzi popularitatea Facebook-ului și a Instragram-ului au ridicat Selfie-ul la nivel de fenomen („artă” ar fi cam mult spus, după părerea noastră , nu de alta, dar am văzut ceva selfie-uri la viața noastră). Ca să nu mai vorbim de toate smartphone-urile și tabletele care acum au și camere foto frontale și care simplifică cu mult întreg procesul de auto-imortalizare într-o imagine.

Pentru că peste tot în jurul nostru dădeam de Selfie-uri, ne-am gândit să speculăm potențialul acestui tip de fotografie și să îl folosim ca instrument principal într-o campanie inedită, pentru unul dintre clienții noștri dragi: cabinetul de stomatologie și radiologie dentară digitala ANAdent din Cluj-Napoca. Zis și făcut!

Un cabinet de stomatologie și radiologie local nu este tocmai cel mai ușor business de promovat,  în special din cauza reticenței persoanelor față de ideea de dentist în general, iar Like-urile organice nu curg doar de la câteva postări zilnice. Astfel ne-am gândit la o idee atractivă de a crește vizibilitatea cabinetului în mediul online cu buget redus și de a atrage atenția în rândul clujenilor, dar nu numai, asupra importanței sănătății orale.  Și uite așa a început o frumoasă poveste, plină de zâmbete!

La începutul lunii iulie am dat startul campaniei „ClujANA DENTal selfie”, un nume inspirat zicem noi, în care piesa principală a fost un concurs de selfie-uri „zâmbărețe”.  Odată finalizată partea de identitate vizuală, campania a fost lansată printr-un comunicat de presă, după care promovarea sa a fost realizată pe rețelele de socializare Facebook, Google+ și Twitter, precum și prin intermediul blogului, e-mail marketingului și  al newsletterelor.

În ce a constat ClujANA DENTal selfie? Campania s-a desfășurat sub forma unui concurs pe Facebook, care presupunea fotografierea zâmbetelor, sub forma unor selfie-uri. Acestea erau postate pe pagina de Facebook ANAdent, intr-un album dedicat campaniei, iar cele mai apreciate imagini urmau să câștige un pachet de servicii la cabinetul ANAdent. Pe lângă concurs, atât pe blog, cât și pe rețelele de socializare se diseminau informații despre ce sunt radiografiile dentare, cum pot ajuta ele la obținerea unei danturi sănătoase și frumoase și s-a încercat să se arate pacienților că retincența față de iradiere este nejustificată deoarece tehnologia digitală a redus doza de radiații la care este expus organismul până aproape de 0.

Scopul campaniei. Desfășurată în mediul online pe tot parcursul lunii iulie, ClujANA DENTal selfie  avut scopul de a crește gradul de informare asupra importanței radiografiilor dentare, care pot preveni și stopa multe afecțiuni orale.  Mesajele principale au vizat faptul că radiografiile dentare digitale nu sunt dăunătoare, ba dimpotrivă, în multe cazuri pot face diferența. Mult mai periculos este să refuzăm efectuarea unei radiografii dentare și să acceptăm un tratament efectuat în lipsa acesteia, în necunoașterea cauzei și a originii exacte a problemei. La fel, mult mai riscant este să nu putem identifica și trata la timp o anumită afecțiune și în final poate chiar să pierdem dintele sau măseaua respectivă.

Rezultate. Într-o lună de campanie am reușit să ajungem de la 300 de Like-uri la peste 1000 pe pagina oficială a cabinetului ANAdent, am avut 12 apariții în presă, iar fluxul de pacienți în cabinetul ANAdent a crescut cu aproximativ 15%, reach-ul maxim al uneia dintre postprile de pe Facebook a fost de peste 10.000 de persoane, iar rata medie de engagement a fost de 115%. Ni s-au alăturat zâmbete frumoase în cadrul acestei campanii și le mulțumim pe această cale tuturor celor care s-au implicat atât ca susținători, cât și ca participanți.  Vrem să împărtășim cu voi toate aceste zâmbete frumoase așa că vă invităm să răsfoiți albumul complet de selfie-uri aici. Am avut alături un zâmbet deosebit,  pe cel al dr. Ralucăi Anton și îi mulțumim pe această cale pentruarticolul de pe blogul personal.

Vă lăsăm pe final să vă delectați cu cele 5 zâmbete câștigătoare și nu uitați că „Zâmbetul este fericirea care se află chiar sub nasul tău” (Tom Wilson)!winners copy

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s