Business, Cluj-Napoca, Despre PR, General
Lasă un comentariu

Despre relatii publice

Bine te-am regăsit! Noi suntem în continuare în febra muncii, așa cum le șade bine unor PR-iști. Într-o scurtă pauză de articole, promovări, campanii și evenimente ne-am gândit să-ți oferim spre lectură câteva rânduri despre ce implică munca de PR, cu alte cuvinte, să-ți vorbim despre noi…Știm că pentru multă lume PR-ul e însoțit încă de un semn de  întrebare, de aceea vom începe prin a defini ce sunt relațiile publice (PR).

Varianta de definiție a ceea ce, acum, este denumit în mod obișnuit ca „relatii publice”, datează din secolul al XX-lea. Până în ziua de azi, relațiile publice au fost definite în multe și diferite moduri. Cele mai vechi definiții puneau semnul egalității între relațiile publice și agenția de presă și publicitate, în timp ce mai multe definiții moderne încorporează conceptul de „construire de relații.”

imagine pr

„Relațiile publice implică un proces strategic de comunicare care construiește relații reciproc avantajoase între organizații și publicurile lor.” (PRSA’s Widely Accepted Definition)

Relațiile publice (PR), reprezintă modul în care organizații, companii și persoane comunică cu publicul și mass-media. Un specialist PR comunică cu publicul țintă, direct sau indirect, prin intermediul mass-media, cu scopul de a crea și menține o imagine pozitivă și de a crea o relație puternică cu publicul.

imagine pr1

Internetul a provocat o adevărată revoluție în comunicare dând „voce’’ și celor care înainte nu puteau fi auziți. Internetul a deschis o mulțime de noi oportunități atât pentru firme cât și pentru persoane fizice, oportunități care erau de neimaginat in epoca mass-media tradițională. Mass-media joacă încă un rol important în modelarea opiniei publice, dar, cum navigarea pe internet a devenit atât de facilă, majoritatea oamenilor căutând informații și cumpărând produse sau servicii online, un PR-ist trebuie să știe să comunice eficient cu comunitatea online. Doar așa poate să modeleze și să mențină mai eficient imaginea publică dorită.

Cine are nevoie de PR? Serviciile de PR sunt utilizate de către multe firme, organizații și persoane care doresc să creeze o mai bună imagine de sine în public. Cei mai frecvenți clienți ai firmelor de PR sunt:

  • Firmele de business. Acestea au nevoie de servicii de PR pentru a-și prezenta produsele sau serviciile, pentru a crea o relație puternică cu clienții și bineînțeles pentru a  ajunge la mai mulți potențiali cumpărători.
  • Organizații nonprofit. Acestea folosesc serviciile de PR ca parte a campaniilor de fundraising și a campaniilor de promovare.
  • Persoane publice. Este vorba de celebritati care folosesc serviciile de PR pentru a comunica în numele lor cu mass-media și fanii lor. Specialiștii PR sunt, de asemenea, căutați și de către politicieni.

Vom reveni cu alte informații legate de acest subiect. Până atunci dacă te decizi că ai nevoie de servicii de PR ne găsești AICI.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s