Fără categorie
Lasă un comentariu

Mobile Marketing in era 2.0

Citeam zilele trecut un articol despre amploarea pe care Mobile Marketing a luat-o, inclusiv in Romania si bugetele tot mai mari pe care companiile le aloca acestui sector. Mobile-Marketing-ul a suferit transformari radicale intr-o perioada relativ scurta de timp, bazandu-se tot mai mult pe dezvoltarea tehnologiilor moderne. Totusi, care este limita dintre mobile si online marketing?

Digital sau Mobile Marketing?

Tehnologia se devolta considerabil de la an la an, facand ca domeniul Mobile Marketing-ului sa fie unul intr-o continua schimbare. Daca in anii trecuti o campanie de Mobile Marketing insemna doar informatii trimise prin SMS, concursuri prin apeluri telefonice, SMS-uri sau diferite coduri, acum o campanie complexa nu poate sa fie planificata fara includerea unor instrumente de marketing digital. Telefonul mobil a devenit un device care permite verificarea Facebook-ului, Twitter-ului, a e-mailului, conversatii pe Skype, SMS-uri si apeluri, toate acestea facute simultan. Noile aplicatii pe Android sau pe I-phone-uri si QR-codurile sunt adevarate revolutii in domeniul marketing-ului realizat prin intermediul telefonului mobil. De aceea,MobileMarketing-ul incepe sa  se intersecteze tot mai mult cu cel digital, limita dintre cele doua fiind tot mai subtire.

Importanta continutului

Provocarea fiecarui specialist in comunicare in crearea unei campanii de mobile marketing este sa reuseasca sa rezume in cat mai putine caractere si intr-un mod cat mai simplu si interactiv mesajul dorit. Astfel, unul dintre cele mai importante aspecte ale acestui tip de marketing este un text relevant, scurt, care intriga si genereaza raspuns, de aici si necesitatea in echipa a unui copywriter desavarsit. Continuturile au incluse o componenta Call-to-Action, consumatorul fiind cel care abordeaza brand-ul pentru a primi ceva in schimb.

Imagine

Avantajele Mobile Marketing

–          Omniprezenta: studiile demonstreaza importanta pe care telefoanele mobile o au in viata consumatorilor. In aproximativ 90% din zi, acestia au asupra lor sau la indemana telefonul mobil. Telefonul mobil este prezent in viata noastra chiar si atunci cand nu avem imprejur alte medii de comunicare. Astfel, mobilele devin un canal prin care se poate ajunge in aproape orice moment la consumatori, dar care poate deveni foarte usor suparator. Specialistii cauta permanent modalitati pentru a face din fiecare astfel de campanie una placuta, care sa atraga sau chiar sa intrige utilizatorul, fara a deranja.

–          Construirea unei baze de date: numarul de telefon si profilul utilizatorului este tot ceea ce este necesar pentru realizarea unei baze de date care va permite directionarea si adaptarea continutui in functie de target.

–          Timp de raspuns mai mic: avandu-l mereu asupra lor, consumatorii au deschidere la mesaj in timp real. Fie ca e vorba de SMS, campanii realizate prin New Media sau QR-coduri, mesajul va ajunge la ei instant, fiind astfel actual si relevant.

–          Implicarea emotiilor: Consumatorii sunt atasati de telefoanele lor mobile, uneori acestea chiar fac parte din identitatea lor personala. Astfel, mesajele transmise prin acest canal vor fi mai usor asociate cu preceptii pozitive, atata timp cat nu devin invazive.

Dezavantajele Mobile Marketing

–          Diversitatea instrumentelor mobile si a sistemelor de operare face dificila crearea unui continut care sa aiba un impact maxim indiferent de canalul de comunicare ales (diferite modele de telefoane, platforme, programe etc.)

–          Intimitatea consumatorului: posibilitatea ca mesajele transmise in acest mod sa fie invazive in viata consumatorilor, sa fie trimise in momente nepotrivite sau intr-un numar prea mare.

–          Design si navigare: chiar daca in ultima perioada au aparut telefoane mobile cu ecrane mai mari, limita spatiului este in continuare un minus al campaniilor prin mobil care poate afecta design-ul, dar si continutul materialelor transmise.

Exemple Mobile Marketing de succes

  • Nike ID Campaign: Nike a pozitionat inNew York, in centrulTimes Square un billboard interactiv imens care oferea posibilitatea trecatorilor sa trimita un SMS cu o propunere de design pentru o pereche de pantofi sport. Imediat, cei de la Nike realizau pantofii sport, acest lucru putand fi urmarit in timp real pe acel billboard, dupa care pantofii erau oferiti trecatorului care a propus modelul. Astfel, clientii au avut ocazia sa poarte o pereche de pantofi Nike cu un design propus chiar de ei.
  • Dove – “Campaign for Ral Beauty”: este o campanie 360° lansata de Dove in 2004 care promoveaza frumusetea naturala a femeilor din toata lumea si ofera incredere femeilor indiferent de silueta lor. Una dintre activitati a inclus pozitionarea unor panouri imense cu femei de diferite varste si siluete, femei naturale si frumoase. Trecatorii puteau vota telefonic fotografiile acestor femei. Orice persoana care isi trimitea poza avea ocazia sa fie admirata si votata in centrul New-York-ului.
  • Sponsorizarea de catre American Express a Turneului de Tenis de la Wimbledon: American Express a organizat un concurs prin SMS-uri laWimbledon care propunea un pronostic al castigatorului meciului din ziua urmatoare. Astfel, posesorii unui card American Express puteau vota favoritul si aveau ocazia sa castige numeroase premii. Campania nu a adus doar un numar mare de cereri pentru carduri American Express, dar a stimulat si participarea la turneu deoarece multi dintre spectatori se intorceau zi de zi la meciuri pentru a-si ridica premiul in cazul in care favoritul lor castiga.

Mobile Marketing in Romania

  • Scrie pe cer – Orange Romania: La sfarsitul anului 2011, Orange Romania a lansat proiectul sccriepecer.ro. Utilizatorii de Smart-phone-uri puteau introduse un mesaj catre cei dragi si niste coordonate pe site-ul campaniei. Dupa ce descarcau pe telefonul lor o aplicatie ce utilizeaza Augmented Reality, ei puteau sa vada mesajul pe cer cu ajutorul aplicatiei.
  • Campania Coca-Cola cu ocazia Campionatului european de Fotbal 2012: Coca-Cola a lansat o campanie prin SMS cu ocazia campionatului de fotbal. Astfel, consumatorii puteau trimite codul de sub capacele de Cola, primind in schimb mingi de fotbal, pahare promotionale, dar si bilete le Euro 2012 si premii in bani.
  • m.electrolux.ro: Electrolux Romania a lansat anul acesta si varianta pentru telefonul mobil a site-ului oficial: m.electrolux.ro Astfel, utilizatorii de smart-phone-uri pot consulta direct de pe telefonul mobil site-ul si se pot inscrie la concursurile propuse.

 

Aflat intr-o continua ascensiune, Mobile Marketing-ul pare a fi o modalitate de comunicare eficienta, atata timp cat nu invadeaza si utilizeaza Call-to-Action.

Voi participati la concursuri prin intermediul telefonului mobil? Aveti instalat un program de QR Code Reader? Ce campanii prin Mobile Marketing v-au atras atentia?

 

 

Nicoleta Maier

D’Avantage Consult

Surse:

http://www.mobilemarketer.com

http://www.mobilemarketingunlimited.net

http://www.heavychef.com/3-successful-mobile-marketing-campaigns/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s