Fără categorie
Lasă un comentariu

Codurile QR (II) – Creativitate si arta

 

Printre milioanele de QR coduri, care par identice, exista si exceptii, imagini inedite care va starnesc curiozitatea.  Cu totii cunoastem forma standard a acestor simboluri, asadar, mai reusesc ele sa aiba impact, sa ne determine sa actionam, sa le scanam? Atunci cand identificati un cod QR pe un afis, de cele mai multe ori nu considerati necesara scanarea lui deoarece textul si imaginea afisului v-au oferit suficiente informatii. De asemenea, cu siguranta nu de putine ori ati intuit ce se afla in spatele unui QR Code, si rareori v-ati inselat.

Utilizare creativa. Pentru a preveni instalarea acestei monotonii specialistii in PR si Publicitate au venit cu solutii ingenioase, care uimesc si stimuleaza imaginatia.

Un prim exemplu al utilizarii creative al codurilor QR este domeniul culinar. O agentie din Germania i-a propus clientului sau, o companie de livrari de pizza, sa creeze un nou sortiment, “Pizza Digitale”, o pizza care avea imprimat pe ea un cod QR din sos de rosii. O utilizare in acelasi domeniu regasim adesea, in America, sub forma prajiturelelor si brioselor care sunt acoperite cu discuri de zahar sau ciocolata alba, pe care sunt imprimate coduri QR.

In domeniul vestimentar o companie de lenjerie intima a plasat codul QR pe manechinele de pe afise, in locul in care trebuia sa existe un articol de lenjerie intima. Utilizarea creativa in acest exemplu a reusit sa atraga atentia publicului si sa starneasca curiozitatea acestuia de a afla ce se afla in spatele codului.

Cum poti determina publicul sa caute coduri QR? Raspunsul unei companii aeriene europene, la aceasta intrebare, a fost lansarea unui concurs. Pentru a castiga concursul, calatorii trebuie sa gaseasca si sa scaneze 18 coduri QR ascunse in aeroporturile in care compania are zboruri. Codurile ii directioneaza pe indivizi spre profilul de Facebook al companiei, unde acestia se pot inscrie in cursa pentru a castiga marele premiu, in timp ce le sunt oferite anumite indicii ale locurilor in care sunt amplasate codurile QR. Pentru mai multe informatii click aici.

Arta. Poate exista arta intr-un cod de bare? Potrivit curajosilor care au indraznit sa revolutioneze modul in care pot fi utilizate si ceea ce exprima codurile QR, exista! Odata aflati sub lupa evolutiei digitale, atat specialistii in design grafic, cat si artistii plastici, au gasit noi modalitati de a se exprima. Invazia codurilor QR nu le-a scapat din vedere, si au incercat sa creeze adevarate opere de arta cu ajutorul acestora.

Spre exemplu, portretele QR si codurile QR cu diverse simboluri inserate sunt o forma artistica primara, utilizata de graficieni in continutul materialelor publicitare. Alaturi de simbolurile de baza, aceste tipuri de coduri prezinta elemente grafice precum portrete, imagini ale produsului, logo-ul companiei etc., care fie sunt inserate in codul QR, fie sunt utilizate ca un fundal al acestora.

Artistii plastici au reusit sa vada in codurile QR elemente veritabile, cu ajutorul carora se pot compune creatii artistice impresionante. Portretul lui Picasso realizat doar din coduri QR, expus la Muzeul de Arte Rafinate din Virginia, sau portretul celebrei jurnaliste Amy Goodman, realizat din 2304 coduri sunt doar două exemple ale utilizarii acestor coduri pentru a crea arta.

O utilitatea inedita a codului QR este in arta tatuajelor. Din ce in ce mai multi tineri aleg sa isi tatueze pe piele astfel de coduri, care prin scanare fie trimit spre mediul online, fie conduc la declansarea unei aplicatii animate.

In domeniul modei, s-a apelat la utilizarea codurilor QR in elaborarea unor ilustratii fashion, cu imbracaminte si accesorii concepute din coduri QR.

Avand in vedere avantul extraordinar cu care s-au lansat, repeziciunea cu care au reusit sa evolueze si sa fie utilizate in tot mai multe domenii, trebuie sa fim pregatiti pentru noi provocari si noi oportunitati de exprimare si comunicare prin coduri QR.

Andreea Rus
D’Avantage Consult
 
 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s