Fără categorie
Lasă un comentariu

PR pentru PR (2)

Continuam mini-campania noastra cu impresiile Nicoletei, studenta in anul III la specializarea Comunicare si Relatii Publice:

„La inceput de drum

Ma ingrozesc cand ma gandesc cati absolventi de Relatii Publice iesim anual de pe bancile universitatii. Cat la suta dintre noi o sa isi gaseasca o ocupatie in acest domeniu, in situatia in care inca relatiile publice sunt confundate cu relatiile cu publicul?Nu sunt putini aceia care nu au nici cea mai mica idee la ce i-ar putea ajuta PR-ul si, mai mult, nu inteleg de ce ar „cheltui” o parte din bugetul business-ului pe un specialist in comunicare.

 In aceasta situatie in care comunicatorii nu sunt tocmai cei mai cautati, doar studentii care reusesc sa se diferentieze isi vor indeplini idealul profesional. Cum te poti diferentia? Implicarea activa la seminarii si cursuri ajuta, fara o baza teoretica inceputul fiind mult mai greoi, dar  nu  e totul. Degeaba ai 10 la toate materiile si te limitezi la partea teoretica daca nu stii sa iti aplici cunostintele, iar asta se invata doar exersand. Experienta practica inca din timpul facultatii contribuie la formarea unor deprinderi foarte utile la inceput de drum pentru noi, bobocii.

  Contactul direct cu oameni de calitate din domeniu este ideal pentru orice student. Cand am primit pe grupul de la facultate un anunt din partea D’Avantage Consult care cauta studenti pentru un internship, nici nu am stat pe ganduri si am aplicat imediat. Auzisem de agentie inainte de la un profesor. Am mai avut ceva experiente anterioare ca intern in agentii clujene si ma asteptam si acum sa dau peste oameni care sa ma faca sa ma simt mica, cea mai mica in lumea lor mare, agitata si importanta. Nu a fost deloc asa. Mi-a placut echipa inca de la interviu si imi doream mult sa fiu aleasa, ceea ce s-a si intamplat.

Desi eram intr-o perioada aglomerata, nu aveam cum sa dau cu piciorul experientei organizarii unui eveniment de amploare in Cluj. Alaturi de colegele mele, toate bobocite intr-ale PR-ului, am incercat sa fur meserie de la ei. Mi-am facut o impresie foarte buna inca din prima zi, cand Dan, managing partner al agentiei, ne-a asezat pe toate in jurul unei mese si am inceput sa discutam despre ce stim noi despre PR, ce asteptari avem de la agentie, ce planuri de viitor avem. Apoi ne-a initiat in lumea D’Avantage. Echipa era in plina pregatire a simpozionului intermedical, evident nu era timp de mai multa dadaceala.

 Am avut destule cursuri pe event planning, dar aceasta tangenta cu un eveniment important si serios mi-a aratat ce diferita e practica. Nu desfiintez deloc modelele si tehnicile predate in facultate, de la ele se porneste,  dar e nevoie de mult mai mult. Trebuie sa fi pasionat de domeniu ca sa iti iasa totul bine si la D’Avantage am dat peste oameni care chiar isi iubesc meseria. Am inceput cu listele participantilor si contactarea lor in vederea confirmarii prezentei. Am avut nevoie de ceva rabdare si tact, dar a meritat.

Daca ne lipsea lucrul manual din scoala, PR-ul ne-a alinat dorul cand am aranjat cele cateva sute de mape ale evenimentului ce urmau sa fie date participantilor. A fost utila si aceasta activitate. Daca la examenul de PR am omis cate un element al mapei regasit in carti, dupa ce am pus mana pe sute de materiale promotionale mi s-au intiparit in minte toate. Am vazut ca PR-ul inseamna si rapoarte financiare, facturi, bugete, dar si rabdare, rabdare si iar rabdare. Telefoanele suna in continuu, oamenii sunt agitati, jurnalistii au alte prioritati, dar un PR-ist bun e intotdeauna deschis si are o atitudine pozitiva fata de toata lumea.

 In ziua evenimentului, lucrurile s-au desfasurat conform planului. Fiecare detaliu a fost gandit dinainte: inscrierea domnilor doctori pe liste, ecusoanele, mapele, meniul, prezentarile, pauzele, concertul, licitatia. Stiam cu totii ce rol avem si aveam solutii pregatite pentru orice situatie. Eram fascinata ca si eu contribui cu ceva, cat de putin, la realizarea unui eveniment in adevaratul sens al cuvantului.Eram inca mica intr-o lume mare, dar aveam un rol si ma simteam utila.

Evenimentul a fost un succes. Nu o zic eu, studenta, junioara in PR, care stiu cum se organizeaza un eveniment mai mult din carti. O zic eu, cea care am fost prezenta la eveniment de la primele ore ale diminetii pana tarziu in noapte si am luat contact cu participantii. Eu am trait totul undeva de la limita dintre public intern si extern al agentiei. Am contribuit la organizare, dar am avut ocazia sa si privesc la rece pasii din program in desfasurarea lor. Ceea ce mi s-a confirmat inca o data este ca sunt pasionata de aceasta lume, cu bune si rele. Mi s-a confirmat ca nu mi-am gresit alegerea si ca doar de mine depinde viitorul meu, un viitor in aceasta lume fascinanta, sper eu…

 Nicoleta Maier”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s