Fără categorie
Lasă un comentariu

Rebrandingul – Ce, Cum, Cand, Unde si De ce?

Desi cel mai simplu termen pentru a defini rebrandingul este “schimbare”, in realitate, conceptul este mult mai complex si implica numeroase dimensiuni comunicationale. Rebrandingul presupune atat modificarea a tot ce inseamna identitatea unui produs(design, nume, culori, logo, slogan, etc ) cat si schimbarea pozitionarii in mintea publicului tinta.

O campanie de rebranding nu poate fi creata si implementata in orice moment. Ea se impune atunci cand converg o serie de conditii: imaginea brandului este monotona, competitia castiga teren, iar produsul nu mai suscita atentia si interesul publicului, si, prin urmare, vanzarile scad. Altfel spus, rebrandingul trebuie facut nu doar pentru ca este in trend, ci el se impune atunci cand, indirect, piata si publicul il cer. Alegerea momentului pentru o schimbare in viata unui brand este esentiala, intrucat aceasta poate avea efect de bumerang. Daca nu urmam o serie de reguli si nu cantarim corect informatiile ce ne parvin din mediul intern si extern, totul se poate intoarce impotriva noastra. Atunci cand optam pentru o schimbare in identitatea unui brand trebuie sa tinem cont de cateva aspecte precum: trecutul produsului, modul in care a evoluat tehnologia si comportamentul de consum, informatiile despre concurenta, nevoile, opiniile si asteptarile publicului. Indicat este sa apelam la profesionistii din domeniile Comunicare, PR sau Publicitate, care cunosc toate implicatiile unei campanii de rebranding.

Atentie! Rebrandingul nu reprezinta insa solutia salvatoare pentru orice lucru care nu functioneaza in cadrul afacerii noastre.

Etapele campaniei de rebranding:

  1. Cercetare: poate cea mai importanta etapa dintr-o campanie de rebranding prin intermediul careia trebuie sa identificam ce anume nu merge in compania noastra, de ce nu merge, ce asteptari are publicul, cum se pozitioneaza concurenta.
  2. Obiective: trebuie sa avem o viziune clara asupra a ceea ce vrem sa obtinem concret prin acest proces.
  3. Strategie : in aceasta etapa se stabilesc noua identitate, activitatile si directile de lucru, se aloca bugetul si resursele necesare.
  4. Pretestul : desi este o etapa care se omite foarte des, pretestul este extrem de important. Dupa schimbarea de identitate adusa unui brand, aceasta ar trebui testata pe un mic grup de persoane, reprezentativ pentru publicul nostru tinta, pentru a vedea opiniile si reactiile pe care le starneste.
  5. Canale : Odata stabilita si testata noua strategie de imagine a unui produs, aceasta trebuie facuta cunoscuta prin toate mijloacele posibile de comunicare. Din nou, trebuie sa acordam o mare atentie publicului tinta pentru a putea identifca acele canale de promovare care ating cel mai bine targetul nostru.
  6. Evaluare: Atat pe parcursul, cat si la finalul unei campanii de rebranding, trebuie sa evaluam rezultatele concrete: numarul de vanzari, monitorizarea presei, opiniile publicului, eficienta canalelor de promovare, traficul de pe paginile web ale companiei, samd.

Nu uitati! Rebrandingul inseamna mai intai de toate schimbare, iar omul, prin insasi natura sa, este o fiinta ce cauta stabilitatea si este, de cele mai multe ori, reticenta la idee de schimbare. Prin urmare, rebrandingul nu trebuie neaparat sa aduca o modificare de identitate totala. Daca situatia o impune, se poate opta pentru un rebranding partial: putem modifica, de exemplu, doar sloganul sau ambalajul unui produs atunci cand acestea devin ineficiente. Rebrandingul este un proces de revitalizare in viata unui brand si nu ar trebui facut la intamplare, de aceea cel mai bine este sa cereti sfatul specialistilor.

 

Raluca Marcu

D’Avantage Consult

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s