Fără categorie
Lasă un comentariu

PR 31

Chiar daca la fotbal si la politica se pricepe toata lumea, e timpul sa constientizam ca la PR nu trebuie sa se priceapa toti.

Comunicarea, in cele mai diferite moduri, este principalul ingredient al unui business. Toata lumea care lucreaza, face afaceri sau pur si simplu e la pensie, comunica in mod constant. Sigur, unele firme inteleg cu adevarat rolul PR-ului in existenta lor, insa acum e vorba despre cei care nu vor sa se ocupe cu asa ceva. Nu o sa intram in definitii. Mii sunt pe net (una de-a dreptul stufoasa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Rela%C8%9Bii_publice ).

O companie, chiar si cu un angajat, se intalneste cu clientii ei (unul dintre segmentele de public ale acesteia). Daca schimba doua vorbe, se zice ca “au comunicat”. Pot sa comunice despre vreme, business, divizarea neutronilor sau familie. Important, zic studiile de specialitate, este ca, dupa aceasta intalnire, clientii sa ramana cu o impresie macar placuta, daca nu extraordinara. Din pacate e atat de usor sa gresesti. Un pantof prafuit, o dunga nepotrivita la pantalon/fusta ori o mapa invechita sunt tot atatea motive ca acel client sa zica “pas” unei viitoare intalniri. Nu mai vorbim de atitudine scortoasa, de intarzieri, de limbaj agresiv si mii de alte situatii care il vor indeparta pe client. Totul trebuie atent verificat. Este complet neplacut ca o companie sa investeasca sute de mii de euro in imaginea firmei, si doi angajati in delegatie “sa uite” sa achite consumatia din minibarul din camera la plecarea din hotel.

Relatiile publice trebuie asadar sa fie calibrate pentru fiecare angajat sau furnizor, pentru fiecare client. 24 cu 7 (© Two and a half man).

Din pacate, timpul nu permite nimanui sa trimita toti angajatii la trainguri de comunicare. Aici intervin adevaratii specialisti in PR. Unii fac doar o strategie de comunicare la nivel organizational (cate comunicate de presa dam? Ce-s alea? Da’ cu ce jurnalisti ne vedem? Sigur o sa scrie despre noi?). PR-ul inseamna sa studiezi intai organizatia, sa vezi cu adevarat cine cu cine comunica ori care-s fluxurile informationale. Abia apoi creezi strategia care-l va constientiza si pe angajatul din delegatie sa lase camera dupa el macar curata, si pe sotul contabilei sa fie intelegator pe 24 ale lunii cand ea trebuie sa faca situatiile stand peste program, dar mai ales pe client sa aiba incredere ca esti acolo sa-l servesti corect, complet, pe termen lung, si chiar cu un bonus. Nu doar sa mai bifezi un “proiect”. Ca de astea e plin Facebook-ul…. Iar daca strategia e buna, cu siguranta participantii la petrecerea de 20 de ani isi vor aduce aminte ce multe au in comun, si mai putin cate “melon con prosciutto” au inghitit. Fiecare zi care trece intr-o firma fara PR inseamna un pas spre izolare.

Noi nu ne turnam singuri suruburile de la scaun, dar la fabrica de suruburi trebuie PR?

Dan Vladea
D’Avantage Consult

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s