Fără categorie
Comments 4

Ce face un PR-ist în prima sa zi de muncă…

S-a gândit cineva vreodată la „ce face un PR-ist în prima sa zi de muncă”? Răspunsul este unul extrem de simplu: PR-istul caută, se documentează şi se informează. Researchul devine noua sa Biblie. Dar unde şi, mai ales, ce anume caută el la început de drum?

Cel mai la îndemână şi atotcuprinzător prieten pe care îl are este, bineînţeles, Google-ul, uşor de accesat şi bogat în informaţii. Acum că am lămurit una din chestiuni, mai rămâne un mister de elucidat: CE caută PR-istul?

În acest domeniu există câteva lucruri esenţiale pe care nicio persoană care este la începutul carierei nu trebuie să le omită. Unul dintre creezurile PR-iştilor, lucru ce li se spune încă de la începutul anilor de facultate, este acela că PR-iştii trebuie să ştie să comunice dar şi să cultive şi să menţină o relaţie cât mai pozitivă cu jurnaliştii. Prin urmare, pentru un boboc în ale PR-ului, primul lucru pe care trebuie să-l facă este acela de a se familiariza cu mediul jurnaliştilor. De aceea, el va trebui să caute topul celor mai citite ziare şi publicaţii şi, foarte important, să se aboneze la newsletterele acestora. Pe lângă avantajul de a se menţine la curent cu toate noutăţile, acest lucru permite omului de PR să pătrundă în mediul jurnaliştilor, să-şi facă o idee despre fiecare în parte, despre ce subiecte scrie, în ce manieră abordează problemele. Toate aceste elemente sunt extrem de importante şi trebuie să fie cunoscute de către PR-işti deorece, pentru fiecare campanie, eveniment, comunicat sau conferinţă de presă trebuie să ştim cui şi în ce mod să ne adresăm pentru a avea rezultatele dorite.

Un alt lucru foarte important şi risc să afirm: mult mai important, este blogosfera. Trăim în epoca on-line-ului, iar bloggerii au devenit extrem de influenţi, ei pot forma opinii, atitudini şi percepţii în rândul unor publicuri extrem de bine targetate. Aşadar, un alt search pe Google pentru PR-istul la început de drum este topul bloggeri-lor români. Trebuie luate în considerare acele bloguri care sunt cele mai urmărite şi mai influente din mediul on-line. Bloggerii pot atrage un număr foarte mare de persoane şi, în plus, ele reprezintă o platformă interactivă, întrucât oamenii care citesc posturile pot relaţiona şi comunica în timp real, feedbackul fiind extrem de uşor de evaluat. Imaginaţi-vă ce succes ar avea şi de câtă notorietate s-ar bucura o campanie sau un eveniment dacă ar scrie unii dintre cei mai influenţi oameni din blogosferă. Ce uşor am putea evalua şi impactul campaniilor doar urmărind feedbackul publicului prin comment-urile lăsate şi discuţiile derulate.  Ca şi în cazul presei, un începător în ale PR-ului ar trebui să se aboneze la aceste bloguri şi, pe parcurs să ajungă să cunoască fiecare blogger în parte, pentru că şi aceştia au ajuns să fie asaltaţi de o avalanşă de comunicate de presă, invitaţii, cereri de susţinere, mailuri peste mailuri. PR-istul trebuie să ştie să speculeze şi aleagă elementele potrivite atunci când doreşte susţinerea din partea unui blogger consacrat astfel încât ambele tabere să aibă de câştigat.

Întrucât ziua de lucru într-un birou nu are 24 de h….bobocului nostru PR-ist nu-i mai rămâne timp decât de un singur search pe Google, dar la fel de important. Ne referim aici la mediul de specialitate şi la concurenţă, la firmele de PR competitoare. Este esenţial să fim la curent cu toate informaţiile legate de Relaţii Publice, Advertising şi New Media, să vedem ce canale au fost utilizate mai eficient, ce mesaje au prins bine la public, ce campanii de comunicare au fost premiate, ce conferinţe şi dezbateri în domeniu se organizează, şamd. De asemenea, PR-istul junior ar trebui să ştie unde se situează agenţia sa şi unde se situează celelalte, cu cine lucrează ele, ce clienţi fideli au şi ce campanii mai au acestea în desfăşurare.

La prima vedere, PR-istul în prima sa zi de muncă are o groază de lucruri de căutat: publicaţii importante, bloguri influente, noutăţi din mediul de specialitate şi informaţii despre concurenţă. Cu toate acestea, trebuie să avem în vedere că astfel de lucruri sunt esenţiale pentru un PR-ist, înturcât trăim în zilele unei relaţii triadice în care elementele ce o compun depind unele de altele: PR- mass media- blogosferă.

Raluca Marcu

Bobocică   (Junior Account Executive pt elevatzi)

4 Comments

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s