Fără categorie
Comment 1

Gama coloristica a PR-ului

Ploua. Inundatii. Atmosfera mohorata. Se pare ca aceste fenomene nu le simtim doar noi – ,,cei din gloata’’ ci si cei de la ,,putere’’ carora parca nu le mai zarim prezenta atat de acutizanta ca in perioada electoralelor. Explicatiile sunt de la sine vizibile, deoarece in Romania ,,totul se face pe fata’’ (zicala celor drepti). ,,Este concediu, greul e tot mai greu, recesiunea creste chelia’’ … etc, sunt explicatii nesfarsite ale bannerelor scorojite de pe marginea strazilor. Figurile politice prezente cu un an in urma, in orice loc vizibil, astazi zac posomorate pe vreun panou stradal fiind martorele limbajelor viu colorate ale cetatenilor nemultumiti de ,,starea cetoasa’’ a Romaniei. Culorile ,,rosu pursange’’ si ,,portocaliu de iulie’’ si-au pierdut din intensitatea publicitara, zbuciumandu-se doar la ,,Adunarea Poporului’’, in Parlament sau in cadrul camerei de filmat.
Iar daca situatia politica ne este cunoscuta, curiozitatea asupra PR-ul din spatele politicii ramane doar la statutul contemplativ. Exista PR politic in perioada dintre campaniile electorale sau se regaseste, pur si simplu, in starea de hibernare ?
Din amintirile apuse acum un an, partidele se pregateau intens pentru show-ul din perioada alegerilor prezidentiale. Consilierii PR ai partidelor competitive au planuit strategia de comunicare cu 6 luni inaintea alegerilor, realizand prin diverse metode o comunicare constanta intre partid, candidat si publicul sau tinta. Discursurile premergatoare campaniei electorale erau astfel pregatite pentru a antrena omul de rand in directia dorita, iar mesajele au fost atent construite pentru a fi implementate in subcontientul civil.
In perioada campaniei electorale, furtuna de culori si slogane s-a resimtit nu doar in visuri cat si in fredonarile fiecarui individ. Boom-ul de culori ne-a ,,agresat’’ privirea in mod constant: atat la intrarile si iesirile din localitati, in benzinarii, la magazinul de la coltul blocului cat si la ,,matusa Flori’’ stigmaticele culori de partid si-au facut resimtita prezenta.
Debate-urile televizate au creat reality show-uri comice pentru amatorii de TV. Fiecare echipa de PR si advertising a incercat sa-si dezvaluie, in mod evident, talentul artistic in a compune o imagine politica complexa alcatuita atat din discursuri, uneori demagogice, alteori prozaice cat si din actiuni cetatenesti ,,facute doar de ochii lumii’’. Vizitele satesti, cele de caritate sau pur si simplu plimbarile prin parc cu familionul, sunt tactici de imagine care deseori sunt utilizate pana la exacerbare. Este adevarat ca ,,manipularea maselor’’ cu scop propagandist, are rezultatele scontate (aviz regimurile istorico-politice), dar fundamentul PR-ului este departe de aceste tactici. Comunicarea transparenta si coerenta cu publicul tinta aduce rezultate benefice: actorul politic poate deveni din candidat un ales, iar cetateanul devine constient ca stampila de vot s-a indreptat spre un reprezentant al problemelor sale.
Insa, ce defineste PR-ul politic in aceasta vara tomnatica ? Proiectul de imagine al ,,Doamnei’’, care a donat garderoba de la naftalina pentru sinistrati ? Sau discursurile oportuniste ale unor actori politici ? Aceste curiozitati pot deveni teme de reflexie pentru cunoscatorii din domeniul relatiilor publice care doresc sa observe PR-ul in complexitatea sa stiintifica.

Ana Monica Gavrila
PR Account Executive
D’Avantage Consult

1 comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s