Fără categorie
Lasă un comentariu

Pitzi PR – o alegere sau o obligatie “profesionala”?

Sunt admirate, invidiate sau dezaprobate dar niciodata trecute cu vederea. Despre cine vorbim? Fetele de la PR sau HR(titulatura generala a acestei “specii”) care lucreaza in centrele de afaceri din mai toate orasele din tara. Se poarta, nu se poarta … este irelevant deoarece ele au fost si vor fi mereu la fel, doar ca in ultimul timp sunt mai prezente ca niciodata. Tinuta business-casual, bijuterii si accesorii vizibile, decolteu cat sa sugereze dar sa nu arate, nelipsitele sacouri office cu fuste conice(stiu sa-si scoata in evidenta silueta), pantofi cu toc si neaparat o pereche de ochelari sau o poseta de fite. Sunt frumoase, aranjate, increzatoare in propriile forte si … competente. Desi e greu de crezut chiar exista printre ele si persoane competente, extrem de bine pregatite, selectate pe baza cunostintelor si abilitatilor si nu prin pile sau exclusiv pe baza aspectului fizic. Dar, in aceste domenii cu precadere, aspectul fizic este extrem de important la fel si abilitatile de comunicare. Daca lucreaza intr-o agentie de PR sau recrutare clientii lor directi vor fi directorii sau managerii altor firme, preponderent barbati. Iar acestia vor relationa intotdeuna mai bine cu o femeie frumoasa – este binestiut faptul ca barbatii isi lasa “garda jos” in prezenta unei femei , sunt mult mai deschisi la discutii, mult mai reticenti in a zice nu. Iar acest lucru trebuie exploatat, de ce nu de catre o pitzi PR-ista? Desigur ca acesta este doar un aspect… atragerea clientului. Apoi se face clar o evaluare a activitatii…daca clientul e multumit de munca agentiei ramane , daca nu …pleaca la alte PR-iste. In HR se spune ca cel mai important e sa stii sa te vinzi pe tine angajatorului – de ce nu ar fi la fel si in PR? PR-ul vinde imaginea, vinde conceptul iar imaginea sa fizica e cea a unei pitzi PR-iste. Deci de ce nu ar putea utiliza cea mai buna imagine din moment ce toata lumea o face? La piata fructele cele mai frumoase sunt puse in fata chiar daca tie in plasa ti se pun fructe mai urate, mai mici, dar la fel de gustoase. Ceea ce te-a atras la respectiva taraba au fost fructele acelea frumoase din fata. La fel e peste tot…se vinde imaginea iar calitatea si profesionalismul le descoperi in timp. Sau nu. Dar atunci ramane la latitudinea ta sa reclami acest lucru sau sa-l schimbi- nimeni nu te opreste. Dar oare ai prefera sa cumperi mere mititele cand le poti avea pe cele mari si frumoase? O pitzi piarista…

Liana Borz

PR Account Executive

D’Avantage Consult

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s