Business, Cluj-Napoca, General
Lasă un comentariu

Making of: Erotismul si campania virală

GeorgianaFaţă în faţă cu un climat economic dificil şi bugete restructurate (un termen mai voalat pentru “reduse”), comunicatorul este provocat să găsească şi să adopte soluţii ingenioase pentru targetarea audienţei pe online, într-o manieră eficientă din punct de vedere al raportului cost-beneficii. Prin urmare, cine se ascunde, se promovează şi apoi se descoperă?!…Campania virală.

Beneficiile unei campanii virale sunt, indubitabil, multe, însă, cum faci o campanie bună? Cum convingi o persoană să urmărească un clip video sau să forwardeze un e-mail listei sale de prieteni? Teoria m-a învăţat că o campanie virală trebuie să aibă focusul redirecţionat de pe valoarea de reclamă pe valoarea de entertainment, să realizeze o distribuţie organică şi relevantă a conţinutului şi să iniţieze o interacţiune semnificativă cu publicul ţintă. Practica m-a învăţat însă că publicul trebuie să rămână “gură-cască”, să exclame “Foarte tare!” şi să se mai uite o dată la campanie. Cu toate acestea, ideea revoluţionară se lasă aşteptată iar deadline-ul se apropie.


Ţin să precizez că, în cazul de faţă, clientul este www.oferte-lastminute.ro, un website inovator în domeniul turismului. Mă reorganizez şi punctual, fac o revizie a caracteristicilor care, spun specialiştii, stau la baza campaniilor virale de succes: persoană cunoscută (nu mă încadrez în buget), animale drăguţe (nu se potrivesc clientului), conţinut adevărat care se dovedeşte a fi fals în real (nu ştiu dacă e indicat), drame sociale (din nou, nu e cazul), umorul (ar fi binevenit) sau sexualitatea (?). De altfel, sexul vinde, spunea Rodger Streitmatter, cu specificarea că nu peste tot, nu oricum şi nu oricui. În cazul de faţă, tabloidizarea societăţii, schimbările de mentalitate, limitările mai puţine pe online decât pe TV şi chiar profilul clientului şi a targetului său, concurează la succesul campaniei virale. Produsul rezultat este o campanie virală functională, caracterizată de o oarecare sexualitate, dar învăluită în accente umoristice. Având în vedere direcţia promovării celorlalte website-uri turistice autohtone, direcţia acestei campanii poate fi chiar una indicată.

La final, clientul e mulţumit iar campania are toate şansele de reuşită. În definitiv, scopul final e reprezentat de creşterea vânzărilor, întâmpinarea cerinţelor publicului ţintă şi creşterea notorietăţii website-ului. Astfel, o campanie poate emana sexualitate, fără a fi însă una sexuală. Prin urmare, cine se ascunde, se promovează şi apoi se descoperă?!…Campania virală la limita sexualităţii.

Georgiana Corsău
PR Account Executive
D’Avantage Consult

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s