General
Lasă un comentariu

Traumatism de trezorerie

Dan Vladea“Peste 19500 de agenţi economici au cont la Trezoreria Cluj. Bancă mare, amplasată decent în spatele unui select shopping center (nici o legatură între ele – cel puţin nu una de care să ştiu).
Ajungi să-ţi faci cont aici când lucrezi cu instituţiile bugetare (ei fiind clienţii tăi). Domnisoare şi doamne care au lepădat mina acră de tip „eu stiu, tu taci”. Din păcate clienţi nu totdeauna dispuşi să citească pereţi de pagini listate la imprimantă (A4 landscape) despre ce ar trebui să faci. Şi aşa apare primul meu of. N-am găsit un site al acestei instituţii care să ma îndrume spre informaţia de care aveam nevoie: ce acte îmi trebuie dacă vreau să deschid un cont aici? Câteva informaţii parţiale pe un site din Mureş, câteva păreri pe forumuri ale contabililor. Am făcut rezumat şi am luat tot ce scria acolo că ar putea fi necesar.
Bobârnacul a venit acolo după prima propoziţie. „Da’ încheierea aţi adus-o?” Sfatul meu devine asadar : să mergem la Trezo cu toate actele. Ceea ce am şi făcut.

Studiul de caz precedent se vrea o subliniere a importanţei comunicării cu toate segmentele de public şi mai ales cu clienţii direcţi. E oare aşa de greu de făcut un web-site sau el există şi eu nu ştiu să-l găsesc? E oare chiar atât de scump să tipăreşti nişte fluturaşi informativi? În mod cert nu cred că vreun client avea timp să citească toţi pereţii acoperiţi de informaţii la caractere de 24, ca să găsească ceea ce era necesar. Dovadă că toţi întrebau cam aceleaşi lucruri. Şi mi-e clar de ce personalul devine ţâfnos. Oare domnii directori ştiu că imaginea şi comunicarea trebuie să înceapă în procesul de management? Că dacă implementează instrumente corecte şi complete de comunicare munca lor şi a subalternilor devine o plăcere, clienţii sunt mulţumiţi şi vor consuma mai mult. Chiar şi servicii Trezo. Că doar tot bancă e până la urmă.

Dan Vladea
Managing Partner
D’Avantage Consul

Lasă un răspuns

