Cluj-Napoca, Despre PR, Management
Lasă un comentariu

Comunicatul de presă uitat într-un sertar la Cluj

Există instrumente și strategii complexe pentru a construi o relație confortabilă între mass-media și PR. Dintre cele mai folosite mijloace, amintesc comunicatul de presă, conferința de presă, cocktail-urile, evenimentele – oportunități de a cunoaște jurnalilștii și a trece dincolo de relația pe care o ai cu ei prin telefon, e-mail sau messenger. Am ajuns la o concluzie foarte tristă zilele acestea: agențiile de public relations din Cluj-Napoca trimit foarte rar comunicate de presă sau chiar nu mai trimit deloc în timp de instituțiile publice folosesc comunicatele de presă o dată la doua zile. Înștiintarea cetățenilor prin media denotă interes pentru viața publică și de ce nu dovada faptului că își fac activitatea într-un mod exemplar, dar despre acest subiect cu altă ocazie.

Mă gândeam la un anume comunicat de presă, și anume acel axat pe sectorul profit – business. De ce nu se mai trimit asemenea comunicate? Pentru că firma de PR consideră că o promovare mai agresivă se poate face prin alte canale și intrumente. În plus, dacă ești o agenție full-service atunci de ce să lași clientul să se orienteze spre comunicate de presă, intrument destul de ieftin, când îl poți ajuta să se orienteze spre advertising, un serviciul mult mai palpabil, mult mai rapid și mai scump.

Dezavantagele se resimt la costuri, desigur un client răbdător și open-minded, o să înțeleagă că apariția sa în presă nu o să debuteze cu primul comunicat. Relația cu mass-media se construiește în timpl, necesită răbdare, contacte personale etc. Există responsabilități de ambele părți, dar dacă și jurnalistul și pr-istul își respectă responsabilitățile și promisiunile, nu ar trebui să apară probleme.
Mai există jurnaliști care consideră foarte utile comunicatele de presă, chiar dacă din când se plâng de aglomerarea căsuței de e-mail sau că nu au timp să le citească.

Am găsit o părere despre această căsnicie ce poate fi una fericită aici și un articol despre relația PR-mass-media în revista Eva Așadar, revenind la subiect, eu încă cred în utilitatea comunicatului de presă. Și în cazul în care nu am găsit argumente îndeajuns pentru a scrie comunicate de presă vă recomand un articol apărut pe Wall-Street.ro

 

Andrei Petrescu
PR Account Executive
D’Avantage Consult

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s