Business
Comment 1

Brandul personal vs brandul companiei

Din toate interviurile de job la care am participat, am învăţat trei lucruri: o foaie de hârtie nu te poate reprezenta mai bine decât poţi să o faci tu, primele impresii contează şi că trebuie să ştii să te vinzi. Am încercat zilele acestea să îmi dau seama care brand e mai important: cel al companiei sau brandul personal. Desigur fie că este personal sau corporativ, ambele tipuri de branduri au o sumedie de lucruri în comun. Nu vreau să intru în detalii legate de diferenţe şi asemănări însă primul aspect pe care îl aduc în discuţie este faptul că imaginea personală cu cea a firmei merg mână în mână. La orice întâlnire de afaceri la care te vei prezenta tu eşti 20% şi 80% compania.

Studiu de caz: aflu tot ce poate despre o companie x, ştiu că au investit în imagine, am citit despre evenimentele organizate de ei, le-am văzut maşinile în trafic etc. Răspunde cineva care îmi face legatura cu o doamnă din management.
Andrei: “Bună ziua. Sunt….Dumneavoastră sunteţi responsabilă de departamentul de marketing şi comunicare?”
Doamna: “ Da…de unde aveţi numărul acesta?”
Andrei: “ Cei de la secretariat mi-au făcut legatura la dvs. Vrem să vă trimitem o scurtă prezentare a serviciilor noastre. Sunteţi amabilă să îmi daţi o adresă de mail?”
Doamna: “ Nu ştiu de unde aţi luat numărul acesta. Sunaţi la 0264xxx. Acolo sunt de fapt birourile.” …şi îmi dă din nou numărul de la secretariat.

Sun la secretariat şi o iau de la capăt. De data aceasta mi se face legatura cu un domn.
Andrei: “ Am înteles că dvs. vă ocupaţi de marketing. Îmi daţi vă rog o adresă de e-mail unde să vă trimit câteva informaţii despre serviciile noastre?”
Domnul: “ gicu@x.ro”
Andrei:” Gigu şi mai cum? Să ştiu cui adresez mailul.”
Domnul: “ Gigu şi atât. Ce eşti tu curios?”
Andrei:”….”
Domnul: A închis.

Concluzia: Împresia pe care mi-au lasat-o aceste persoane se rasfrânge indirect asupra imaginii companiei care are un de altfel brand puternic pe piaţă. La urma urmei e vorba de un business, e vorba daca tu ca manager eşti conştient că imaginea ta se reflecta asupra companiei. Mai există posibilitatea să îi fi prins într-o zi foarte proastă pe angajaţii respectivi. Un curs de branding personal nu strică niciodată.

1 comentariu

  1. sunt mortali astia care te iau la per-tu prin telefon, se dau mari cocosi, dar pe urma, daca vad in prostia lor ca directorul este interesat de serviciile prezentate, nu mai stiu ce sa faca pentru a-ti intra in voie
    nesimtiti, frate

Lasă un răspuns

