Despre PR
Lasă un comentariu

Despre trend-uri în PR-ul românesc la Cluj-Napoca

PR TrendEdiţia a treia a conferinţei PR Trend – Teorie şi practică în advertising şi PR s-a desfăşurat între 16-18 noiembrie la Cluj-Napoca, fiind organizată de Catedra de Comunicare şi Relaţii Publice UBB. În amfiteatrul W. Wilson au ţinut discursuri şi prelegeri invitaţi precum Prof. Dr. Mihai Coman, decanul FSPC Bucureşti, preşedintele Asociaţiei Formatorilor în Comunicare, Prof. Dr. Hans Peter Niedermeier, FH Mittweida, Conf. dr. Cristina Coman, FJSC Bucureşti, Conf. dr. Dumitru Borţun, preşedintele Asociaţiei Române de Relaţii Publice (ARRP), SNSPA), Bente Heesch, Junior PR Officer JägerMeister şi alţii.

Conferinţa a început cu discursul dl. prof. dr. Mihai Coman – Sloganul “Libertatea presei ca un alibi pentru lipsa de profesionalism”. Acesta m-a surprins plăcut printr-o abordare moderna a unor concepte existente deja, discutând despre o tipologie a darurilor şi un ciclu al recompenselor în societatea media. S-au dat definiţii ale santajului, s-a analizat importanţa imaginii iar ca şi studiu de caz s-a amintit de dosarul Gazeta de Cluj. Prezentarea în powerpoint a dl. Mihai Coman nu a putut fi vizualizată până la sfârşit deoarece filtrul de aer al videoproiectorului se îmbibase de praf.

Prof. dr. Cristina Coman a criticat campania de gestioare a crizei în cazul Danone după o prezentare în prealabil a strategiilor Pr în managementul crizei în Romania. Lipsa de comunicare şi de transparenţă în orice campanie de management al crizei duce la un eşec sigur şi acestea au fost greşelile pe care le-au facut şi cei de la Danone.

Paşii esenţiali de a-ţi remedia imaginea în urma unei greşeli au fost trecuţi în revistă de către conf. dr. Dumitru Borţun în prezentarea sa “Managementul greşelii ca şi strategie de PR”. Studenţii au fost foarte receptivi la stilul neconvenţional de abordare a dl. profesor care a discutat pe un ton colocvial. Ca şi studii de caz au fost amintite cazul Hildegard Puwack , dl Basescu în cazul “ţigancă împuţită” şi dl Ion Iliescu care a admis că a greşit în mod public astfel stârnind simpatia alegătorilor.

La nivel de discurs şi prezentare conferinţa mi-a placut. Cei care au luat cuvântul au avut prezentări complexe bazate pe diferite aspecte ale comunicării . Toate materialele se găsesc în cartea PR Trend Editura Tritonic 2007 lansata cu aceasta ocazie. Promovarea în presă şi pe internet a conferintei a fost inexistentă. Conferinţele importante au de obicei un blog pentru o mai mare interacţiune între organizatori, participanţi şi cei prezenţi. Deşi pe piaţa clujeană există câteva firme care sunt full service agencies (pe lângă publicitate fac şi PR) la conferinţă au fost participat un număr restrâns. La un eveniment de acest gen ar trebui consolidate relaţiile dintre practicieni şi cadrele universitare pentru că ar avea de caştigat ambele parţi, dar mai ales studenţii care pot să aibă acces la o imagine de ansamblu şi la mai multe păreri.

În partea a doua a zilei de vineri a avut loc o dezbatere însă s-au expus din lipsa timpului doar câteva puncte de vedere. Imaginea de ansamblu asupra PR-ului local nu s-a cristalizat în mintea mea în primul rând din lipsa tuturor reprezentanţilor locali ai firmelor din domeniu. Diferenţe între Pr-ul insititutional şi cel de agenţie au fost punctate de către Amprenta Advertising. Lipsa de înţelegere din partea IMM-urilor a domeniului PR duce la îngreunarea vânzării acestor servicii, lucru speculat de către Adriana Cardoş, Managing Partner Naşii. S-a pornit de la premisa că PR-ul este cunoscut la nivel local şi ar trebui să discutăm despre trenduri în domeniu. Întrebarea studentului Alexandru Sava la final de dezbatere “ Cine este vinovat pentru lipsa de cunoaştere a acestui domeniu şi ce trebuie să facem ca şi viitori PR-isti?” a avut drept răspuns o concluzie vagă şi anume: să aşteptăm să creştem o dată cu piaţa şi ca managerii să conştientizeze mai mult nevoia de relaţii publice. Aşadar a fost lasată libera discuţia pentru anul urmator.

Având în vedere segmentul de public targetat, invitaţii importanţi ce au participat şi subiectele actuale prezentate în lucrări complexe, conferinţa a fost un succes.

Andrei Petrescu
PR Account Executive
D’Avantage Consult

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s