Despre PR
Lasă un comentariu

Trebuie sa intelegi management ca sa faci PR?

Surpinzator cati PR-isti exista in piata. Si totusi prea putini. Majoritatea lucreaza in companii si dezvolta proiecte in-house. Altii sunt in agentiile “Full Service” si-si aduc aportul la servirea clientilor alaturi de ceilalti colegi. O parte destul de mica lucreaza in agentiile specializate de PR. Toti insa ar trebui sa fie motivati de acelasi vis: comunicarea. Majoritatea il au, il simt, il pun in practica. Si tot majoritatea habar n-au ce inseamna managementul unei companii.

La prima vedere s-ar spune ca nu este nici o legatura intre management si PR. Cartile spun ca nu-i asa. Agentiile specializate, ori angajatii din departamentele de PR par insa sa piarda acest aspect din vedere in mod constant. Comunicarea nu se face de dragul aparitiei in presa, sau al evenimentului. Ea trebuie sa fie strans legata si in permanent contact cu decizia manageriala. Cum poti comunica ceva daca nu intelegi mersul firmei, cum poti augmenta imaginea daca nu poti compila planul de management al companiei si directiile spre care aceasta merge? Majoritatea managerilor stiu ce vor in afaceri. Planul de management, chiar daca nu apare realmente in format electronic sau letric, exista bine conturat in imaginatia celor ce conduc firmele. E datoria omului de PR sa identifice acest plan cat mai bine, sa si-l insuseasca si sa-i corecteze erorile de comunicare respectiv sa-l implementeze in politica de relatii publice si sa-l urmareasca apoi pas cu pas, spre beneficiul clientului final.


La alegerea comunicatorului, intern sau extern, ar trebui acordata o atentie maxima experientei ori veleitatilor manageriale ale acestuia. In fond el va deveni principalul Dumneavoastra contact cu segmentele de public cu care comunicati. Si nimeni nu vrea sa vada doar o persoana amabila care vorbeste frumos si nu spune nimic, pentru ca nu stie incotro sa o apuce. Ori una care sa spuna doar “Clientul meu / Firma mea este cea mai tare de pe piata” . Cel putin nu pentru mult timp. Pana la urma necesitatea comunicarii va ajunge in astfel de cazuri tot la manageri. Timp si bani pierduti. Iar cand faci PR vrei, de fapt, eficienta.

Dan Vladea

Managing Partner

D’Avantage Consult

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s