Despre PR
Scrie un comentariu

Training-ul, cea mai importantă componentă a campaniei interne de PR?

Dan VladeaCând vine vorba despre campaniile PR, consultanţii vă pot oferi soluţii de comunicare internă sau extrenă care de care mai desosebite şi mai interesante. Unele sunt viabile, altele cu greu ar putea fi puse în practică, iar altele se constituie exclusiv într-un exerciţiu de imaginaţie, dar care însă poate duce ulterior la soluţii cu rezultate deosebite.

Separând comunicarea externă de cea internă, şi referindu-mă la aceasta din urmă, o componentă de sine stătătoare se evidenţiază tot mai clar în cadrul campaniilor de relaţii publice derulate de companii. Cea a training-ului. Fie că aplelează la traineri specializaţi din afara companiei, fie că dezvoltă soluţii „in-house” de învăţare a angajaţilor, companiile trebuie să fie, şi majoritatea sunt, tot mai conştiente de importanţa fenomenului de studiu continuu la care propriul personal trebuie să participe.

De ce PR prin training? Pentru că angajaţii sunt un contact extrem de important cu diversele segmente de public ale companiei. Ce poate fi mai neplăcut decât să investeşti mii de euro în campanii de promovare a produselor tale, iar agentul de vânzări să dea de podea cu primul client întâlnit pentru că nu încearcă în primul rând să-l asculte sau nu adoptă o atitudine pozitivă. Pentru mulţi, training-urile înseamnă o pierdere de bani, însă ele sunt o investiţie clară cu un grad de profitabilitate mult ridicat. Totodată un training bine făcut este o metodă foarte eficientă de inoculare a valorilor companiei în conţtiinţa angajaţilor, şi de ce nu, o metodă de socializare şi consolidare a echipei din care trainee-ii fac parte.

Mergând mai departe, e util ca training-urile de tip tehnic să fie efectuate de către alţi angajaţi ai firmei (cei cu mai multă experienţă, cu mai mare vechime) iar cursurile de aptitudini sau deprinderi comerciale (vânzări, relaţia cu clienţii, rezolvarea conflictelor, comunicare, etc) să fie susţinute obligatoriu de traineri specializaţi din cadrul companiilor externe, cu experienţă în acest domeniu. Aceştia din urmă pot avea o influenţă pozitivă mult mai evidentă asupra participanţilor la cursuri şi în plus, în cazul evaluărilor, vă pot oferi o imagine si un feedback cu adevărat obiective.

Revenind la politica de relaţii publice, training-ul se substituie select unui instrument de comunicare activă către segmentul de public intern iar prin aprofundarea şi digerarea lui de către angajaţii companiei el devine un bun instrument de informare şi determinare a publicului extern pentru a înţelege, accepta şi îmbrăţişa caracteristicile, valorile ori principiile companiei Dumneavoastră.

Dan Vlădea

Managing Partner

D’Avantage Consult

Lasă un comentariu