Economic
Lasă un comentariu

Codul fiscal delirează pe caniculă

Dan VladeaZilele astea parcă a innebunit totul. Şi suntem la Cluj… unde se zice că este mai răcoare. Chiar şi aşa tot am exersat câteva zile pline de fierbinţeală. Iar primul lucru la care m-am gândit a fost să mă asigur că angajaţii pot cât de cât lucra. Dincolo de faptul că biroul este amplasat într-o clădire şi mai răcoroasă decât media celor din oraş, relativ depărtată de blocurile comuniste de betoane pe 10 etaje, am cumpărat apă minerală la greu.

Toate roz şi frumoase până i-am dat facturile de apă colegei de la conta. Care m-a anunţat cu nonşalanţă că nu le poate include în aplicaţia ei de gestionat fondurile uzinei, pentru că „sunt protocol”. La prima strigare nu m-am prins de diferenţă şi am cerut să aprofundez problema. Stupoarea mea a fost că dacă îţi cumperi apă minerală, sau pur şi simplu apă plată, cheltuiala nu este deductibilă. Adică plătesti încă 16% pe sumele alea la stat. (Asta dacă nu eşti micro şi atunci n-ai discuţii pe tema asta). Problema n-ar fi incorectă dacă ai cumpăra suc, bere, mici sau alte consumabile care sunt chiar protocol. Dar să consideri apa drept protocol e dincolo de puterea mea de înţelegere. Mai mult, autorităţile cer ca firmele să respecte cu stricteţe cerinţele de prevenire a efectelor caniculei, ceea ce mi se pare absolut normal. Dar să spui că apa nu e consumabil ci protocol e aberant. Că o firmă poate trăi fără hârtie (mai ales în era lui 100110001 – digital) e de la sine înţeles, dar fără apă – mai greu. Eventual cu suc sau bere. Ar trebui oare să consider că apa de la robinet (care este într-adevăr „deductibilă”) e considerată ca fiind suficientă pentru necesităţile potabile ale companiei? O fi, dar eu tot cred că apa achiziţionată de o firmă ar trebui considerată cheltuială deductibilă.

Dan Vlădea
Managing Partner
D”Avantage Consult

Lasă un răspuns

